Voor de volgende keer zal ik hem ietsje lichter zetten (maar het werd echt donker..haha). Setup: Nikon D300s met 12-24mm lens op statief. Vanuit zolderraam kijkend richting het zuiden. Iedere 10 seconden een foto genomen.
Er is ook wat rotatie te zien en volgens mij een beetje inflow (ben maar een leek) maar zeker geen tornado hoor...
Zijn er nog mensen met tips wat voor software ze gebruiken om van losse foto's een timelapse filmpje te maken?
Klik op foto voor het filmpje. Enjoy!
ik zet mijn camera gewoon op filmstand en versnel deze later met moviemaker, wel een nadeel hiervan is dat je hele grote bestanden krijgt, maar ze zijn wel vloeiend
Marcel
Ik gebruik Quicktime Pro. Je kent natuurlijk de quicktime speler wel en voor 30 euro bijbetalen maakt die prima timelapse filmpjes van je foto's.
Ik ben nu wel bezig met Adobe Premiere Elements. Aangezien in de filmpjes daarin toch bewerk is het makkelijker straks ook daarin de timelapse op te zetten (schijnt ie te kunnen, nog niet gevonden hoe). Dit is 90 euro. Maar dan kun je ook meteen wel vrijwel alles wat je op het gebied van video-editing zou willen doen. Dus als ik geld zou uitgeven, dan zou ik een nieuwe versie van Premiere Elements kopen. Handig daaraan is dat je ook met 1 klik op de knop de video klaarmaakt voor Youtube en automatisch naar je kanaal mikt. Supersimpel!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!