lijkt dat niet wat raar met een matras op je fiets?
Hahaha, nee die is niet meegegaan! Net weer terug, woon aan de rand van het dorp dus zo gepiept. 3 stuks nog gezien dus de teller staat op 9, helemaal prima. Oh en nog een paar satellieten gezien en vliegtuigen natuurlijk.
Nog even een aflevering 'king of queens' kijken en dan pitten! Laters!
Nog even een aflevering 'king of queens' kijken en dan pitten! Laters!
ik ga het zonnetje in huis nog even kijken en dan is het wel 3 uur, poog dan nog een waging en ga ik slapen
groetjes
oja, ik kijk richting het westen / noord-westen
en heb van 2 tot 4 gekeken | Gewijzigd: 13 augustus 2010, 04:02 uur, door dv_chaser
ik ging gewoon op een matras liggen en recht omhoog wezen staren.. heb er 10tallen gezien
meesten vlakbij t ''steelpannetje'' maar ook boven me hoofd!
Tussen de bewolking door geweldige sterren gezien! 1 zelfs met een rookspoor die nog zeker 10 seconden zichtbaar was.
Ik heb echter wat foto's geprobeert ervan te schieten. Ik heb er maar 2 of 3 te pakken gehad. Aangezien ik hier geen ervaring in heb (qua camerainstellingen) ben ik maar op gevoel gaan schieten. (tips welkom )
Ik sprak vannacht iemand die zei dat het in Enschede helemaal helder was.
Groet! | Gewijzigd: 13 augustus 2010, 08:27 uur, door Fanatic (Arnhem)
De Perseïden zijn van de drie grote meteoorzwermen zeker wel de bekendste: de vakantie en de zomerse temperaturen zullen daarvan wel de belangrijkste oorzaak zijn.
Vanaf begin augustus nam de activiteit stilaan toe, maar het maximum wordt verwacht tijdens de avond of nacht van donderdag 12 op vrijdag 13 augustus (zie de webstek van de International Meteor Organisation.
Daarom kan men best zowel de nacht van woensdag op donderdag (11-12/8) als van donderdag op vrijdag (12-13/8) waarnemen, in beide gevallen vooral het tweede deel van de nacht (naar de ochtend toe dus). Die eerste nacht is ideaal voor het geval het maximum wat vroeger zou vallen, die tweede nacht geniet de voorkeur indien het tijdstip wat aan de late kant zou zijn.
Zoek in beide gevallen bij voorkeur een donkere locatie op (ver weg van alle storende lichtbronnen dus), met een zo vrij mogelijk uitzicht. De kijkrichting is minder cruciaal, maar zo'n 30-40° links of rechts van het sterrenbeeld Perseus kijkend zouden er in principe iets meer meteoren moeten te zien zijn.
Archiefbeeld: de Geminiden in december 2009 (foto Ph. Mollet, MIRA). Zie hoe ze schijnbaar allemaal uit dezelfde richting komen (de "radiant").
Bron: MIRA
Onweersdagen: 0
Idd, die bewolking was echt hopeloos.
Ik zag dat het later op zou klaren, dus toch nog maar niet naar bed gegaan
Eindelijk begon het rond 04:00-04:30 op te klaren dus toen tot 05:00 gekeken.
Ik dacht dat rond dat tijdstip de meeste te zien zouden zijn, maar zoveel zag ik er niet.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!