landelijk onweer is maar een paar x per jaar, en de verschillen in activiteit zijn zeer groot, kijk maar naar woensdag
Losse buien mag je maar hopen dat het in je buurt komt, dus elk buitje wat hier langs komt vindt ik
altijd meegenomen, en de zomer duurt nog lang, dus een ieder komt gerust nog wel aan de beurt.
Dat gejammer altijd, Ieder onweerskansen topic hetzelfde liedje waardoor de pagina.s oplopen en er al moeilijker iets tussen uit te halen is over hoe het nou echt zit. Incl. Dit stukje. Maar moest het ff kwijt.
En die beginnen.....................18/20 juli a.s. Zondag of dinsdag tot..............18/20 augustus.
!8 of 20 juli/augustus hangt er van af wanneer sirius gelijk met de zon opkomt en dus niet kan worden gezien.
Hondsdagen worden als de warmste dagen van de zomer gerekend.
Meer info op wiki.
!8 of 20 juli/augustus hangt er van af wanneer sirius gelijk met de zon opkomt en dus niet kan worden gezien.
Hondsdagen worden als de warmste dagen van de zomer gerekend.
Meer info op wiki.
Klopt nog 2 dage dus, dan krijgen we nog 10x meer kansen
maar we hebben het nu over vandaag weet je | Gewijzigd: 16 juli 2010, 13:34 uur, door Robin B
Moet ik even rekening mee houden anders, zie wel buien op europese radar, die komen tegen 16 uur. Maar volgens mij alleen regen?!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Vorig jaar hadden we er welgeteld eentje, dat was 25/26 mei 2009 en dat was nog niet eens in het onweers seizoen
In de herfst zijn de onweersbuien nooit zo heftig als in de zomer, tenzij de noordzee warm is in de zomer
maar dat is dit jaar niet het geval door de te koude lente!
niet echt eerder gezien wat zou het kunnen zijn en is het een voorbode op onweer?
Ja heb ze ook gezien, er waren er vanochtend behoorlijk wat te vinden. Lijkt op Pileus maar ook op (Altocumulus) lenticularis met die mooie amandel- lens-achtige vormen. Niet specifiek voor onweer maar wel vaak een verslechtering van het weer.
---
Hier begin het nu donkerder te worden, maar gelukkig is de wind wat afgenomen. Wil nog graag even een stukje biken. Ik ga het er maar eens op wagen. En camera mee voor eventuele mooie wolken.
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
Vorig jaar hadden we er welgeteld eentje, dat was 25/26 mei 2009 en dat was nog niet eens in het onweers seizoen
In de herfst zijn de onweersbuien nooit zo heftig als in de zomer, tenzij de noordzee warm is in de zomer
maar dat is dit jaar niet het geval door de te koude lente!
Even een misverstand oplossen..................
15-07-2010
Kou en koelte ten spijt is het water van de Noordzee inmiddels net zo warm als een jaar geleden. Op het Europlatform op de zuidelijke Noordzee bedroeg de zeewatertemperatuur half juli 2009 16,5º, vanochtend was dat eveneens 16,5º. In juli 2006 had het zeewater op het Europlatform op de 15de een temperatuur van 17,0, op de 31ste juli was dat 19,0º.
Bron: Spits
Ontopic. | Gewijzigd: 16 juli 2010, 14:42 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
---
Hier begin het nu donkerder te worden, maar gelukkig is de wind wat afgenomen. Wil nog graag even een stukje biken. Ik ga het er maar eens op wagen. En camera mee voor eventuele mooie wolken.
Hier in Apeldoorn ook gezien, zo'n soort wolk met nog 2 lensvormige lagen erboven heel mooi!! Had ook het idee dat deze wolk heel hoog was.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
De onweerskansen voor 16 juli
Postings met meldingen: we hebben nog niets aan onweer gehad.. Het oosten krijgt altijd alles wij niets bla bla bla
En het commentaar hierop worden stelselmatig zonder enige uitleg door ons verwijderd. Dit geldt ook voor alle verdere berichten, die niets te maken hebben met de onweerskansen van 16 juli.
Bij voorbaat dank voor de medewerking!