Morgen maken we weer een dagje mee wat betreft onweer. Aangezien ik om kom van het werk plaats ik dit keer maar een klein stukje. Dit geldt echter voor Nederland en Belgie!
We krijgen morgen met een koufront te maken die zeer langzaam naar het oosten zal gaan trekken. Echter de modellen verschillen nog hoe de overlapping zal zijn. De cape steldt niet zoveel voor, maximaal 800 j/kg maar daarintegen is de deep layer shear wel redelijk hoog te noemen. De deep layer shear komt uit op zo'n 20 m/s bij 0-3km en 25 m/s bij 0-6km. Dit kan betekenen dat er bij de buien kans is op windstoten en eventueel hagel is niet uit te sluiten. Deze situatie blijft tot diep in de nacht voortduren.
Estofex heeft een level 1 afgekondigd voor geheel Nederland en Belgie met uitzondering van de kuststroken. Een level 1 is afgegeven voor delen van Frankrijk, de Benelux en NW-Duitsland voor grote hagel/hevige windstoten en in mindere mate voor een geïsoleerde tornado.
* Iedereen behandelt elkaar respectvol. Houd er rekening mee, dat er mensen met zeer uiteenlopende kennis op het forum zitten. Iedereen is welkom en iedereen mag vragen stellen, al zijn deze misschien een aantal keren eerder gesteld.
* De berichten moeten on topic blijven. Off-topic berichten worden zonder enige uitleg verwijderd.
* Het forum is geen slow-chat, hiervoor is de chat bestemd. Of een bericht een slowchat bericht is, wordt bepaald door de moderatoren. Slowchat berichten worden verwijderd.
* Vragen zoals, hoe laat krijg ik onweer? worden direct verwijderd!
* Wees niet te overheersend op het forum. Geef anderen ook de kans om iets te schrijven.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking
Op naar een mooie onweersdag
Mvg Jan
Een geïsoleerde tornado in NW-Duitsland klinkt ook interessant!
Alleen jammer dat het wat ver weg is van hier.
Gelukkig KAN het voortduren tot diep in de nacht
Uitermate geschikt voor eventuele foto's
Vandaag extra accu en afstandbediening ontvangen
Hoop dat het weer zo word als afgelopen zondag nacht, veel geflits mooi rustig onweer kan dan mooi genieten voor het raam
edit: Oja En een mooie hagelbui zou ook niet gek zijn, heb al een tijd geen hagelbui meer meegemaakt.
| Gewijzigd: 16 juli 2010, 01:06 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Morgen weer de accu's van m'n camera opladen.
Hopelijk lukt het me eindelijk eens bliksemfoto's te maken.
Tot nu toe is alleen wat weerlicht gelukt.
En dan 14 Juli foto's van het aankomende onweer.
Zie http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=19555
aangezien het weer van ZW naar O/NO gaat verplaatsen!
maar ik hou deze topic zeker in de gaten!
Hopen op een nachtelijke lichtshow zonder regen, lekker foto's maken
onweer wordt nooit 1tonig.. situatie is altijd anders!
=====
ff heel snel vraagje: voornamelijk namiddag en avond?
Moderator mededeling:
Twee berichten samengevoegd | Gewijzigd: 16 juli 2010, 12:45 uur, door Marga
tot in de ochtend!
onweer kan lang blijven hangen
ze trekken heel langzaam over nederland
onweer kan lang blijven hangen
ze trekken heel langzaam over nederland
het zou wel eng zijn als er een tornado/burstdown snachts voor je huis raast opeens
maar lijkt me sterk voor vandaag | Gewijzigd: 16 juli 2010, 03:35 uur, door dv_chaser
maar lijkt me sterk voor vandaag
nee.. randzaken zoals op maandag en woensdag hoeven we voor
vandaag niet te verwachten.. shr is te laag en cape waardes ook!
maar wie weet.. kan me 25/26 mei 09 nog goed herinneren..
toen waren de kaartjes ook ongunstig voor
zwaar onweer, het tegendeel bleek waar te zijn | Gewijzigd: 16 juli 2010, 04:50 uur, door Rayo
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/