Zoals we nu allemaal wel weten zijn er 2 neergekomen met desastreuze uitwerkingen.
Mijn gedachten gaan naar de familileden en kennisen van de overleden vrouw
Zwolle heeft geen tornado gehad, ofja dat scheelde dan heel erg weinig.
Want ik had het nieteens door maar er stond ineens een wallcloud voor mijn neus met flink wat inflow erin, horizontale draaiingen midden in de wolk en 2 kleine funnels die zich naar de grond richten, helaas waren die 2 ook zo weer weg. maar dit alles gebeurde nog geen 100 meter van mij vandaan.
Terwijl ik dit nieuws moest vertellen aan mijn medechaser Stormchaser sloeg de bliksem ook nog eens in de brug waar we onder stonden. dit alles is dan ook terug te zien op het filmpje dat nog gaat komen ( moet eerst die van zaterdag af zien te krijgen )
Na dat de wallcloud opgelost was kwam daarachter een flinke stroop wind die gemeten is op 60Km/u
Ook dat kun je duidelijk op de film zien.
Yv was ook bij me en deze vond ze best wel leuk om te zien, helemaal omdat ik helemaal gek was toen ik de wallcloud spotte met de funnel eronder. ( ook al was hij klein )
Hier een paar fotos waaronder een paar HDR testjes
enjoy
FILM:
=[GraphicNizor & Yv91 ]= Team G.o.T. | Gewijzigd: 16 juli 2010, 07:39 uur, door GraphicNizor
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Ik stond op balkon en zag er best vaag uit die al die kleine wolkjes die opgezogen werden of zo...
Edit: Heb hier: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=19586 mijn filmpje geparkeerd.
Edit 2: ik zie het al je stond bij de hanzelijn | Gewijzigd: 15 juli 2010, 23:22 uur, door The Storm
Alleen wat er ook daadwerkelijk hier in zwolle uit kwam , viel zeer zwaar tegen.
Toen die wallcloud voor bij was en die regen toen waaide het in 1 keer keihard de ander kant op.Dat was nog mijn enige pluspuntje + wat funnels die ik zag.
Laat me weten wat jullie er van vonden
Grz Mike | Gewijzigd: 16 juli 2010, 07:38 uur, door GraphicNizor
haha dat was weer genieten dat filmpje!
En zoals Henk al zegt: die reactie's zijn weer geweldig!
OHH ik wacht OHHH inslag!! Woehoehoehoe
En vanaf 6 minuut bijna met zang in zijn stem: Ik weet niet wat daar aan komt en durf het niet te zeggen maar dit is wel heullll vettt!
Schitterend! en weg is hij!! kiek hum rennen
Superbeelden!!!!!!!
meen je dit nou serieus of zit je nou echt te zeggen dat dit geen wallcloud is...
goed dan. kijk hier eens naar en draai dit plaatje es om en kijk dan de film NOG een keer...
alleen is deze obvious wat groter dan wat ik had. en ook lang niet zo donker
<- bron: ge-at.iastate.edu
I think i proved my point here.. | Gewijzigd: 16 juli 2010, 15:30 uur, door GraphicNizor