Bedoel maar ik geloof dat onze huizen er beter tegen kunnen!!Denk ik dan!!
Buiten de stad van Amerika dan he niet hier.
Das nu een vraag die ik me ook stel inderdaad. Woon je in tornadoally, zet je een hut neer van hout.
Dacht altijd dat zal het bij ons wel mee vallen, stevige huizen, hooguit wat pannen eraf en ramen stuk maar heb nu toch wel een paar foto's gezien (omgevallen hoogspanningsmasten, stallen, caravans) waarvan ik dacht "sow", maar nog niet echt van huizen an sich (behalve met bomen die schade toebrengen)
Dacht altijd dat zal het bij ons wel mee vallen, stevige huizen, hooguit wat pannen eraf en ramen stuk maar heb nu toch wel een paar foto's gezien (omgevallen hoogspanningsmasten, stallen, caravans) waarvan ik dacht "sow", maar nog niet echt van huizen an sich (behalve met bomen die schade toebrengen)
Op netwerk was een reportage met een meteoroloog die de schade ging evalueren bij Vethuizen, en kwam tot de conclusie dat het geen tornado is geweest maar een downburst van 150-200 km/uur. Hij vertelde ook dat het met het steeds warmer worden van onze zomers dat dit best vaker zal gaan voorkomen, en als het voorkomt ook gelijk extremer zal zijn dan voorheen.
Maar zo erg als in dit filmpje, dat hoop ik toch echt niet hoor, en geloof me onze huizen kunnen er OOK niet tegen, voordeel van die houten huizen is dat ze ze in no time weer hebben herbouwd, en nog niet de helft van de prijzen die wij voor vergelijkbare huizen betalen. Hele appartementenblokken van drie hoog bouwen ze van hout
Neem alleen al die enorme ramen die wij in onze doorzon rijtjes huizen hebben zitten, die gaan er als eerste uit en blaast een tornado je interieur in een paar seconden op straat.
Lots
Enige waar wij voor zorgen over moeten maken is omvallende bome, rondvliegende dingen, en
zeker alles wat ook maar in je tuin staat.. Je stenen huis zal blijven staan, op je dakpannen na
:D
Je hebt wel gelijk maar schade kan je zeker niet voorkomen ook stenen huizen kunnen instorten door de harde wind en druk
en planken worden er zo afgewaait bij een tornado
Schuilkelders zijn moeilijk voor een flat