Ten eerste bevond er zich voor de trog uit een gebied met een redelijk hoge CIN, dit heeft de buienvorming tegen gegaan. Ook was de lucht op verschillende niveau's nog erg droog, dit raakte pas later op die dag verzadigd ook goed te zien op de soundings hieronder. Dit zal vooral de hoofdreden zijn geweest dat de buienvorming is tegengegaan en enkel het mcs in de vorm van een squallline is overgetrokken.
Later komt er nog een uitgebreid verslag + analyse, voor alle fotos kijkt u op: http://www.severeweather.nl/index.php/phot...viewcategory/23
Met vriendelijke groet,
Kevin Broeren | Gewijzigd: 15 juli 2010, 17:08 uur, door Kbroeren
Hoeft niet per direct een supercell te zijn geweest, maar het KAN wel! Helaas heb ik geen toegang tot de doppler beelden, gewone radarbeelden geven in ieder geval geen verdachte echo's weer.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Opstuivend zand/stof door het gustfront, vond het wel indrukwekkend eruit zien!
Lijkt wel op een inflow. Maar super platen man!
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
filmpje van Mesolow met mogelijke supercell
Het zou kunnen, ik durf niks met zekerheid te zeggen, ik hou het op een twijfelgeval!
Cin is Convective Inhibition, ofwel negatieve cape wat buienvorming juist tegengaat.. zie het als een stabiel niveau tussen de onstabiele niveaus... door dit stabiele niveau kunnen dergelijke cumulus niet verder liften en dus ook niet condenseren... een deksel op de pot wordt het ook wel genoemd!
Grtz | Gewijzigd: 15 juli 2010, 18:36 uur, door Kbroeren
Die illustraties; is die rechter nu een hook-echo?
Lijkt een Hookecho maar in dit geval gaat het om de kern van het mesolow
Grtz
Het heeft er zeker wat weg van, vooral de vorm van een haak