Maar sinds ik mijn Nikon d3000 heb, zit ik meer foto's te maken, en zo ook van het weer. Ook heb ik altijd wel een leuk initiatief, en dat is, wanneer echt slecht weer op komst is, dat ik een live stream webcam op zet. Al enkele keren gedaan, en zo ook vandaag, 14 juli 2010. Momenteel, tijdens het schrijven van dit bericht, en de al voorbij getrokken bui, heb ik nog steeds even mijn webcam aanstaan, om nog de mensen te laten genieten van het vertrekkende bui, naar het noorden in dit geval. Wanneer de webcam online staat, staat vermeld op de homepage van mijn site.
Afijn, ik dacht een keer een eigen draadje te maken, met eigen foto's, om het weer te laten zien in Hengelo Overijssel.
Ik begin met enkele foto's van het naderende onweer op 14-07-2010. Deze foto's zijn genomen vanaf het balkon van de woning waar ik leef, in Hengelo zuid, in de wijk Tuindorp. Meeste van mijn toekomstige foto's worden ook hier geschoten, of anders vermeld ik wel dat ze ergens anders zijn genomen.
Ok, hier dus de eerste reeks foto's van mij:
Waterige zonnetje, de wolkendek heeft de blauwe lucht afgesloten boven Hengelo...
De eerste echte donkere wolken boven Hengelo, waar potentie in zit voor onweer!
Een vogel die nog snel in zijn/haar nest wil, voordat de hel losbreekt.
De lucht wordt dreigender en dreigender...
De regenval in de verte...
http://www.brandweerfotografiehengelo.nl/video/video.html
Kijk en bewonder:
Deze foto's zijn net genomen, op ons balkonnetje. De zonnetje schijnt, en er hangt mist, dus de zon wil door de mist breken. Wat voor effect je dan krijgt als dit in de namiddag gebeurt? Kijk maar:
Ik had eerder al verschillende foto's gemaakt van de sneeuw, maar gezien het vannacht misschien de laatste kans voorlopig is om onberepte verse sneeuw op de grond te fotograferen, heb ik dat zo straks maar even gedaan, en wil deze foto's toch delen. Ze zijn genomen vanaf mijn kamer, kijkend richting het centrum van Hengelo: