Wat een lekker weertje he afgelopen dagen;)
Zaterdag nacht van 11 op 12 juli eindelijk op pad gegaan.
Mijn moeder was jarig... een verjaardag waar ik niet onderuit kon komen... Begin van de avond al berichten om richting het westen te gaan wat mooie pics te schieten. Helaas. Ik had verplichtingen. Al gauw trok het ook in Arnhem dicht. en met een korte hevige bui (was net de staart van de grote bui die Arnhem trof) en een paar mooie flitsen was het (ondanks ik geen pics kon maken) een mooie spectakel met enkele inslagen die zeer dichtbij waren.
Het werd weer droog en alle meuten begaven zich weer naar buiten. Ondertussen werd ik op de hoogte gehouden. De 1 stond ergens op een dijk in Flevoland en de andere op een mooie spot in Arnhem... en ik braaf bij de verjaardag (waar leg je je prioriteiten he;) ) Verjaardag ging verder en ik hield de buienrader dicht bij me om de ontwikkelingen te zien.. Misschien een late bui die ik 's nachts nog kon opzoeken?!
Al gauw ontstond er rond een uur of half 11 een nieuwe bui zuidelijk van Arnhem en deze zou Arnhem behoorlijk zou raken. Nog geen half uur later trok het weer helemaal dicht en viel er een geweldige klap. Nog geen minuut later een wolkenbreuk eroverheen die de tuin in enkele minuten blank zette. Het zonnescherm klapte er bijna af die konden we gelukkig net redden en verder stond ik in de regen een partytent op zijn plek te houden.
Deze bui en windvlagen duurde iets langer. Ruim uur! Ik was helemaal doorweekt.
Omstreeks half 1 kwam er weer een bui deze kant uit die boven limburg hing en recht omhoog trok.
verjaardag liep op zijn einde en ik ben de auto ingestapt.. Ik heb vrienden ontmoet bij hoenderloo.
Die waren vanuit harderwijk terug gekomen naar hoenderloo. Daar de auto's aan de gezet en de nieuwe bui bekeken..
we zijn richting de steeg gereden waar ik een paar foto's heb kunnen schieten.
Echter trok de bui weg richting overijssel en duitsland. We zijn toen nog door gereden naar Zutphen en daar nog een paar pics geschoten.
Helaas niet de foto's zoals ik ze voor ogen had maar toch nog een paar leuke kunnen schieten.
na de hele avond verbijten toch nog wat moois kunnen zien!
Groet,
Freek | Gewijzigd: 14 juli 2010, 12:22 uur, door Fanatic (Arnhem)