en wat is nowcasten ?
bedankt voor jullie antwoord!
nowcasten: het in de gaten houden van het weer van moment tot moment!
want niets is zo onvoorspelbaar als het weer he!
cape: De CAPE en lifted index geven de waarden aan over de onstabiliteitsfactor van de atmosfeer. Negatieve CAPE betekent stabiele atmosfeer en is dus onweer uitgesloten. Positieve CAPE betekent onstabiliteit en hoe hoger de waarde is des de groter de kans bestaat op onweer.
in de zomer kunnen wij ook zwaar onweer krijgen
maar dan moet er een depressie liggen op de noordzee
en dat is volgens mij nog niet gebeurd dit jaar
dat zal mij benieuwen laat maar zo zijn, had me gister op noodweer verheugt, maar bleef helaas niet voor ons te zijn..
maakt niet uit, het weer moet het wel even goedmaken nu
maakt niet uit, het weer moet het wel even goedmaken nu
Mwoah, redelijk dichtbij is er nog wel een kleine tornado geweest. Bij Appelscha e.o.
klopt daar heb je gelijk in dan m,aar wachten op die depressie he
en oldenzaal, is opzich ook niet ver weg.. wel grappig om te zien hoe groot de verschillen zijn in zo'n klein landje
Augustus en September zijn goede maanden voor goed onweer!
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik vind het qua onweer echt nog heel erg meevallen. Normaal zijn er al veel meer dagen geweest,d an de 4 die ik nu tel bij ons.
Najah weer nieuwe apparatuur bijgekocht iedergeval vandaag. Laptop tafel voor in de auto,laders....Nieuwe lenzen voor me camera erbij en camcorder.
laat maar komen die hondsdagen
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Veel stabiele periodes gehad.