Volg het nieuws maar op tv
de achterhoek heeft er weer van langs gekregen.........
echt leip dit
Bowecho heeft Nederland meegemaakt. Windhozen/Tornado's zijn niet officieel verklaard vandaag,wel aan de vorm en karakter lokale zware Downburst en bowecho
PS Duitsland heeft nu duidelijk een Bowecho
waren het micro of macro?
Kan iemand iets meer vertellen c.q. bevestigen? klinkt interessant allemaal.
Ik denk dat die mensen op de camping in Vethuizen daar heel anders over denken...
Het is diep triest dat er ondanks het weeralarm een dode en vele gewonden zijn gevallen.
Waarschuwingen over slecht weer vandaag (of het nu van het KNMI is of anders) zijn zeker terecht geweest.
Zeldzame verschijningen iedergeval vandaag,en toch heel wat problemen in Gelderland en Limburg!
Ik sluit voor me eigen dit topic af
Op naar de volgende dag met kans op onweer
Gegroet
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Bowecho heeft Nederland meegemaakt. Windhozen/Tornado's zijn niet officieel verklaard vandaag,wel aan de vorm en karakter lokale zware Downburst en bowecho
PS Duitsland heeft nu duidelijk een Bowecho
Ik kom net terug van vethuizen hier direct onder doetinchem.
wist niet wat ik zag daar, lijkt wel amerikaans zelfs.
veel omgenapte bomen, kapotte huizen, daken, dakpannen, troep op de weg overal, omgeknakte hoogspanningsmasten, een werwoeste camping kortom een rampsenario
echt eng gewoon....
lijkt mij dat er iets in ontwikkeling is
Hopelijk zet dit nog even door en krijgen we ons toetje nog.
Edit: volgens de radar van weer.nl dus wel al onweer activiteit
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/belgie.html | Gewijzigd: 14 juli 2010, 21:33 uur, door Rutte31