En dat kaartje hierboven is bliksem history, veel meer dan bliksem intensiteit kan ik er niet uithalen hoor.
volgens mij moet je een cursus begrijpend lezen.
Er staat niet in hele zuiden en oosten.Er staat:Quote:Het noodweer waarvoor Nederland was gewaarschuwd heeft vooral in Limburg en in delen van het oosten overlast en schade veroorzaakt.
Bliksem history:Als je weet hoe bliksem ontstaat dan weet je dus ook wat nodig is ervoor..Het is dus niet alleen bliksem maar van alles,van slagregens,downbursts,hagel rukwinden etc,die de onweersbui met zich mee brengt.
niet zomaar dingen gaan roepen...ik ben ook wat teleurgesteld dat ik niet veel heb meegemaakt vandaag maar de kaarten stonden er toch echt goed voor..zoals je kan zien,het weer laat zich niet sturen door computermodellen.Vooralsnog een mooie dag gehad toch armin?
inderdaad grappig om te zien, eerst Zuid toen Noord en nu weer NW en dat binnen 20 min ofzo?
Ben benieuwd wat er nu in het Westerkwartier aan de gang is. Volgens de radar een dikke rode pit. En als dat de kern van de rotatie is dan kloppen onze vreemde windrichtingen toch wel aardig.
Er staat niet in hele zuiden en oosten.Er staat:Quote:Het noodweer waarvoor Nederland was gewaarschuwd heeft vooral in Limburg en in delen van het oosten overlast en schade veroorzaakt.
Bliksem history:Als je weet hoe bliksem ontstaat dan weet je dus ook wat nodig is ervoor..Het is dus niet alleen bliksem maar van alles,van slagregens,downbursts,hagel rukwinden etc,die de onweersbui met zich mee brengt.
niet zomaar dingen gaan roepen...ik ben ook wat teleurgesteld dat ik niet veel heb meegemaakt vandaag maar de kaarten stonden er toch echt goed voor..zoals je kan zien,het weer laat zich niet sturen door computermodellen.Vooralsnog een mooie dag gehad toch armin?
Misschien moet je de header lezen.
Prima dag gehad hoor. Geniet alweer van het zonnetje, hoewel het nu dicht begint te trekken
wist niet wat ik zag daar, lijkt wel amerikaans zelfs.
veel omgenapte bomen, kapotte huizen, daken, dakpannen, troep op de weg overal, omgeknakte hoogspanningsmasten, een werwoeste camping kortom een rampterrein...
eng gewoon....
Zekers! als de windrichting nu eens Oost ging pikken wij er ook wat van mee
Dat vermoeden had ik ook al, heb wel zin in een afsluitertje voor vandaag
(Nieuwssite nu.nl)
"De brandweer waarschuwt dat het nog niet voorbij is; voor middernacht wordt een nieuw groot onweersfront boven Limburg verwacht."
Zou er nog meer aankomen ?
Alleen Limburg ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Onweer was er wel maar dikke knallen waren er niet, rommelt nu nog in de verte
Had op z'n minst nog iets verwacht zoals dit
Maar toch we hebben onweer gehad en alles bij elkaar opgeteld in de afgelopen dagen is het niet mis
Heb toch behoorlijk genoten
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Er zijn hier amateuren en amateuren.. Ik ben beginnend amateur maar al jarenlang onweerliefhebber..
Mogen we asjeblieft een beetje enthousiast zijn ook al hebben we het helemaal mis.. en al gooien we er onterecht een schep jus op. Dat maakt het toch extra spannend die voorpret?
Ff on topic, hier waren na de storm mooie mammatus wolken..
Ja, je hebt een goed punt, maar daar wordt ook steeds op gewezen door moderators (en andere forumleden).
Maar op drukke dagen als deze, wil het wel eens fout gaan
Maarreh.... Waar is hier? Zet even bij je avatar. Dan weten we allemaal waar je zit en wat zich daar dus afspeelt.
En welkom op dit verder best gezellige forum
Bowecho heeft Nederland meegemaakt. Windhozen/Tornado's zijn niet officieel verklaard vandaag,wel aan de vorm en karakter lokale zware Downburst en bowecho
PS Duitsland heeft nu duidelijk een Bowecho
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
wist niet wat ik zag daar, lijkt wel amerikaans zelfs.
veel omgenapte bomen, kapotte huizen, daken, dakpannen, troep op de weg overal, omgeknakte hoogspanningsmasten, een werwoeste camping kortom een rampsenario
echt eng gewoon....