Kan de vraag ook omkeren. Hoe vaak het woord tornado al is gevallen in de afgelopen 4 dagen zou je haast denken dat we er een Tornado Alley bij hebben in Nederland.
Ik ben het niet met je eens...Alles leek ook erop dat het veel breder en groter zou uitvallen..Daarom kwam knmi op het laatste moment(omstreeks 17:00u)met de waarschuwing.
Als achteraf blijkt dat het toch wel is meegevallen met het noodweer moeten we eigenlijk blij mee wezen..alleen missen wij spectaculaire buien.
je kan ook overdrijven hoor...volgens mij kijk je teveel stormchasers...laten we afwachten tot de cijfers bekend zijn voordat we het kunnen hebben over hypen.
Een voorbeeld van nu.nl minder dan twintig minuten geleden was de headline: "Noodweer teistert Nederland"
hebben ze nu opeens aangepast naar Zuiden en Oosten wat nog steeds zwaar overdreven is.
het draait daar namelijk rond!!!!!:blinck:
Hmm volgens mij geldt dat niet 1 op 1... Hier draait er ook wel eens wat, maar dat levert geen hooks op. Het zag er op buienradar heel interessant uit, maar ik heb geen low-level radar, of iets wat erop lijkt... (overigens is een hook redelijk stationair op je radarbeeld)
Oftewel : we want pics!
hebben ze nu opeens aangepast naar Zuiden en Oosten wat nog steeds zwaar overdreven is.
ze hebben de schade kunnen opmaken vandaar dat het aangepast is.
Kijk naar het kaartje hierboven dan zie je dat het dus wel goed tekeer is gegaan
Er drijven wolken vanuit het noorden..
Terwijl het font vanuit het zuidwesten kwam opzetten.
Dat zelfde viel hier in Meppel ook te zien. Bui vanuit het zuidwesten en enorm veel snelle bewolking de andere kant op.