ttp://www.kemperplas.nl/Fotoalbum/thumbs/x3.jpg
Ik snap wel dat die caravans in het water liggen.
http://www.destentor.nl/multimedia/archive...ng_1523597b.jpg
VETHUIZEN – Zeker twintig caravans zijn vandaag in een plas terechtgekomen bij VOF Campers in Vethuizen in Gelderland. De harde wind heeft in het gebied eveneens vijf hoogspanningsmasten omvergeblazen. Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd. Volgens haar zijn er ‘enkele gewonden’ gevallen. Het aantal gewonden en de ernst van hun verwondingen zijn onbekend. Traumahilicopters zijn onderweg. Meer nieuws volgt
VETHUIZEN - Door het noodweer zijn op een camping bij het Gelderse Vethuizen een twintigtal caravans in een meer gewaaid. Daarbij zouden volgens een verslaggever van Omroep Gelderland één dode en enkele tientallen gewonden zijn gevallen. |update 20.35 uur.
MarkNL: graag foto's verkleinen en nieuws graag melden aan de nieuwsposters als het nog niet staat . | Gewijzigd: 14 juli 2010, 20:40 uur, door MarkNL
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Weg gespoeld en er is geen sprake van Tornado's ook geen doden gevallen btw.
Dit bedoel ik dus ''Mediahype''
Vind ik van niet, wanneer is het dan geen mediahype? Dat er gewonden zijn gevallen is al erg genoeg.
Ik zie zo her en der op internet en nieuws media genoeg ellende om de waarschuwingen van het KNMI terecht te vinden, dat het bij sommige van ons persoonlijk niet zo heftig is geweest.. zo is dat nu eenmaal met onweer, de waarschuwing is niet voor jou persoonlijk geschreven, toch? Altijd heel moeilijk aan te geven waar het echt goed tekeer gaat.
In Heerhugowaard is het gestopt met regenen en breekt het zonnetje er al weer door.
Lots
http://www.youtube.com/watch?v=mDvBViz1Cqs
Rond 2:25u beginnen de hoogspanningkabels te zingen in de wind. Spooky.
(Nieuwssite nu.nl)
"De brandweer waarschuwt dat het nog niet voorbij is; voor middernacht wordt een nieuw groot onweersfront boven Limburg verwacht."
Zou er nog meer aankomen ?
Maar goed... hier wel veel gehad. Ik heb een fototopic aangemaakt waarbij ik mogelijk ook een beginnende funnel heb vastgelegd.
mischien dat wij nog dit jaar aan de beurt komen is magertjes dit jaar vind ik .ik snap er niks van is hier de hele dag benauwd geweest .alleen zaterdag was goed de rest in het magertjes in 2010 voor het midden en westen volgend jaar mischien beter ik weet het niet ............
Ik zie zo her en der op internet en nieuws media genoeg ellende om de waarschuwingen van het KNMI terecht te vinden, dat het bij sommige van ons persoonlijk niet zo heftig is geweest.. zo is dat nu eenmaal met onweer, de waarschuwing is niet voor jou persoonlijk geschreven, toch? Altijd heel moeilijk aan te geven waar het echt goed tekeer gaat.
In Heerhugowaard is het gestopt met regenen en breekt het zonnetje er al weer door.
Lots
Mee eens
Even update
Omroep Gelderland meld 1 dode en 10-tallen gewonden. Duidelijk geval van downburst! Caravans stonden met de rug naar de wind en de caravans stonden vlak langs de plas.
Tja vakantie voor deze mensen is voorbij! Sneu
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Lots
Je kunt moeilijk ontkennen dat er in de media zwaar wordt overdreven om nieuws te brengen. En tornado noemen terwijl daar geen sprake van is, is HYPEN. Hart van Nederland is daar wat dat betreft Heer en Meester in. Als Oma Jansen in Hoogezand Sappemeer een ballon lek prikt, dan wordt bij o.a. dat programma de knal van tot in Meppel zuid gehoord.
http://www.nu.nl/buitenland/2292949/dode-n...-in-belgie.html
Het weer alarm is altijd goed (vind ik) zo hou je rekening met het ergste. Valt het mee, nou dan was je in ieder geval goed voorbereid voor als het wel goed raak zou zijn. Kijk maar eens naar bovenstaande berichten over Venlo.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
de regen en wind van net waren wel flink aanwezig! Wat ik wel jammer vind is dat we in Zwolle niet van die luchten vooraf gehad hebben dat je zegt van wtf gaat hier straks gebeuren!!
Er kwam hier wel degelijk een beginnende shelfcloud over (als ik de naam goed onthouden heb) Heb hem op de foto staan en zal kijken of ik hem zo op het forum kan zetten. Maar ben het idd wel met je eens dat we deze luchten niet al te vaak zien hier
hoe bedoel je geen sprake van is?waar basseer jij dat op?of ben jij ook het land ingetrokken om alles te controleren of het gebeurt is of niet?