En ja, tuurlijk in sommige plaatsen (Venlo zag ik) is het heftig geweest, maar dat is zo lokaal... ik geloof dat heel de west kant (vanaf midden afsluitdijk tot aan breda) echt geen heftig weer heeft gehad.. in de verste verte niet... iets wat regen rechtvaardigd geen weer alarm of voorwaarschuwing.
ja ze zullen zeker het knmi de hand boven het hoofd houden maar de beelden die ze geschoten hadden liegen niet plus de foto's die je overal al ziet verschijnen geven toch wel het idee dat die weeralarm niet overdreven was voor het oosten.
en dan dat weeralarm voor het westen was eigenlijk overdreven ?????
mja wat moet je dan ? het weer is onberekenbaar en als er hier in het westen een dode of een paar gewonden waren gevallen loopt iedereen weer te zeuren dat ze geen waarschuwing hadden gegeven..
en oja zoals ik welleens eerder heb gezegd wij moeten wachten tot in de herfst als er weer is een vette storm komt
dan kunnen wij ook eens wat foto's uploaden | Gewijzigd: 14 juli 2010, 20:27 uur, door Klapper
dus daar is het echt even noodweer. grappig dat het op zo'n kleine afstand het weer zo verschillend is.
Check deze maar ff:
http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=31668.15
Klinkt niet zo bekend he, windhoos of tornado maakt het allemaal ff wat sappiger.
Hier in Amsterdam geen sprake van serieuze hinder voor het vliegverkeer, was ook geen aanleiding toe.
Dat toestel zal wel gewoon een fokker geweest zijn richting London City.
Net op eenvandaag.nl Jan van Ooyen gezien.
Volgende keer even een schoon petje op het hoofd Jan maar verder wel een leuke reportage, heowel het echte werk nog moest komen na afloop van de reportage, vermoed ik. Jan zal nu nog steeds "Op chase" zijn.
Het regent hier maar door, geen onweer meer.
Lots
Lol.. dat viel mij ook al op..een schoon petje, Jan...verder een super gave reportage...
Hier in de kop van Noord-Holland alleen maar regen, regen en regen..geen onweer en ook niet zo heel veel wind...2 bft en 17,4 graden...
Heel veel plezier vandaag...
Groeten Hoffies
Goed lezen. Er staat toch ook "harde wind" en er wordt niet gesproken over tornado's of windhozen.
Dat maak je er zelf van.
Bovendien is het heel goed denkbaar dat er wel windhozen zijn geweest, vast en zeker erg lokaal en dus niet door het hele land.
Voor het westen was er geen weeralarm.
Tornado's zijn er wel degelijk geweest.ook in belgie en frankrijk..
wij hebben in n-holland niets denderends gehad maar wel mooie luchten...wij in het westen zijn vaak in het najaar aan de beurt.
Ik vind dat het knmi dit keer wel goed gedaan heeft.
en dan dat weeralarm voor het westen was eigenlijk overdreven ?????
mja wat moet je dan ? het weer is onberekenbaar en als er hier in het westen een dode of een paar gewonden waren gevallen loopt iedereen weer te zeuren dat ze geen waarschuwing hadden gegeven..
en oja zoals ik welleens eerder heb gezegd wij moeten wachten tot in de herfst als er weer is een vette storm komt
dan kunnen wij ook eens wat foto's uploaden
Klopt, maar als je gekeken heb op de site van het knmi hebben ze de waarschuwing gister(?) al afgegeven, en pas ingetrokken aan het einde van de middag... Ik (en volgens mij vele andere mensen hier op deze site) zeiden ruim voor de middag al dat alles te veel naar het oosten zou trekken.
Het KNMI heeft in mijn ogen de waarschuwing voor het westen zowiezo veelste laat ingetrokken en misschien ook wel veelste vroeg uitgegeven. Had gewacht tot vanmorgen en je had zeeland, zuidholland, noorholland, utrecht en een stuk Noord brabant gewoon groen/geel kunnen kleuren.
Dan had je veel minder ellende gehad, en ook minder sensatie... maarja, KNMI leeft van aandacht en de Media leeft van sensatie. (wat de media nu wel krijgt gezien de ellende in het oosten)
Dat maak je er zelf van.
Bovendien is het heel goed denkbaar dat er wel windhozen zijn geweest, vast en zeker erg lokaal en dus niet door het hele land.
Er wordt hier wel degelijk regelmatig windhoos geschreeuwd, misschien moet jij eens goed lezen.
Kom maar op !!
Ik weet zag hem net ook! hopen dat deze wel het westen aandoet en zulke buien zijn meestal het zwaarst ook dat zeiden ze vandaag ook
20:32:12 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : ELFERINKDIJK HENGELO
Regio : [NOG] 6. Noord en Oost Gelderland
Urgentie : Middel
20:31:53 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : TULLEKENSMOLENWEG BEEKBERGEN
20:31:36 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : JONASWEG VAASSEN 7740
20:31:23 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : WOESTE HOEFWEG HOENDERLOO
20:31:04 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : HAGENWEG 2 HIERDEN 7251
20:30:38 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : AALTENSEWEG ZELHEM
20:30:15 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : FRISOLAAN APELDOORN
20:30:06 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : MAGNOLIASTRAAT WINTERSWIJK
20:29:54 14-07-10 Melding : PRIO 2 STORMSCHADE BERKENDIJK 6 T 8141RD HEINO 2634
Regio : [IJS] 4. IJsselland
20:29:35 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : JULIANALAAN 4 HENGELO
20:29:34 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : PASBRINK WINTERSWIJK
20:29:33 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : JULIANALAAN 4 HENGELO
20:29:19 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : DENNENWEG STOK
20:29:10 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : OUDE DELDENSEWEG NEEDE
20:28:43 14-07-10 Melding : PRIO 2 RUIMEN VAN TAKKEN-BOMEN : HET EIL
een downburst geen tornado