Het was een potentieel gevaarlijke weers-situatie voor heel Nederland!
Dat moet je goed onthouden!!
Dat het anders uitpakt is voor velen een teleurstelling, dat begrijp ik, maar kleine veranderingen kunnen leiden tot grote weersveranderingen. Het zijn en blijven verwachtingen. Ga dan zeker niet op 'jan en alle man' zitten afgeven dat ze het altijd fout hebben, het KNMI is klote etcetera, etcetera...
Mensen die aan een weerverwachting direct een 100% kans koppelen dat dit ook daadwerkelijk gaat uitkomen, moeten zich afvragen of zij de manier waarmee zij met verwachtingen omgaan niet drastisch moeten aanpassen...
Ik erger me namelijk dood aan dergelijke uitspraken. Maak anders gewoon zelf je weersverwachtingen...
Bedankt voor de medewerking!
En commentaar hierop heb ik niet nodig...
Prettige avond verder!
zomer duurt nog lang, er komen nog veel meer dagen met
kans op onweer en anders kan je maar beter in usa gaan wonen
!!
Inderdaad wanneer is het noodweer?
Nu wordt er veel gemeld ''Noodweer gehad,bomen omgewaaid,niet normaal'' Vergeet even niet dat nu juist alle bomen vol in blad staat en dan door eerdere buien de grond zacht is geworden! Doordat de grond zacht is en er een bui over trekt met soms windstoten kan een boom makkelijk omwaaien ookal is het een windstoot van 60 km/h!
wateroverlast: Sommige plekken was het nog droog,maar doordat er in ene wat water viel kan de grond dat niet verwerken en blijft het op de grond liggen. Putten zitten vol prut omdat er weinig water doorheen is gekomen de laatste tijd,dus verstopping is zo een feit met als gevolg straten die wat blank staan.
Tornado waarom denk je dat? Bomen omver gewaaid? Is niet veel voor nodig in deze tijd.
Groeten
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
volgens tv gelderland zijn daar waarschijnlijk toch doden bij gevallen
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Door het noodweer zijn op een camping in Vethuizen onder Doetinchem enkele mensen gewond geraakt. Ongeveer twintig caravans kwamen door de overvloedige regen in het water terecht. De camping liep door de regen onder water. Valt dus weer mee | Gewijzigd: 14 juli 2010, 20:06 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
de regen en wind van net waren wel flink aanwezig! Wat ik wel jammer vind is dat we in Zwolle niet van die luchten vooraf gehad hebben dat je zegt van wtf gaat hier straks gebeuren!!
hopelijk levert het nog wat mooie beelden op van jullie ?????
Die nieuws zenders maken het op 1 of andere manier altijd heftiger, mooi praatje er bij, beetje beelden er bij van een boom die met vol blad in de wind staat... en het lijkt heel snel heel heftig, en zo houd de meida het KNMI een hand boven het hoofd.
En ja, tuurlijk in sommige plaatsen (Venlo zag ik) is het heftig geweest, maar dat is zo lokaal... ik geloof dat heel de west kant (vanaf midden afsluitdijk tot aan breda) echt geen heftig weer heeft gehad.. in de verste verte niet... iets wat regen rechtvaardigd geen weer alarm of voorwaarschuwing.
Het was een potentieel gevaarlijke weers-situatie voor heel Nederland!
Dat moet je goed onthouden!!
Dat het anders uitpakt is voor velen een teleurstelling, dat begrijp ik, maar kleine veranderingen kunnen leiden tot grote weersveranderingen. Het zijn en blijven verwachtingen. Ga dan zeker niet op 'jan en alle man' zitten afgeven dat ze het altijd fout hebben, het KNMI is klote etcetera, etcetera...
Mensen die aan een weerverwachting direct een 100% kans koppelen dat dit ook daadwerkelijk gaat uitkomen, moeten zich afvragen of zij de manier waarmee zij met verwachtingen omgaan niet drastisch moeten aanpassen...
Ik erger me namelijk dood aan dergelijke uitspraken. Maak anders gewoon zelf je weersverwachtingen...
Bedankt voor de medewerking!
En commentaar hierop heb ik niet nodig...
Prettige avond verder!
ik kraak kmni niet af ik zeg alleen maar en velen hier dat er vandaag geen noodweer is geweest in het midden en westen van nederland wij mensen in het midden en westen hebben er ook recht op niet alleen jullie
Weg gespoeld en er is geen sprake van Tornado's ook geen doden gevallen btw.
Dit bedoel ik dus ''Mediahype''
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
rekening heb kunnen houden met het ergste.
Gelukkig is het hier in Rhenen allemaal meegevallen.
Bedankt mensen voor alle berichten.
Onweer Online ; Jullie zijn een topsite !!