Ik zou zeggen kijk behalve de buienradar eens naar sites met P2000 meldingen (brandweer/politie/ambulance). Dan kun je zelf zien dat er grote storm en waterschade is in het land.
Niet in iedere plaats natuurlijk, maar wel op veel plaatsen.
Ook wat betreft Noordholland, de hele dag wordt al gemeld dat het hier hoofdzakelijk zou gaan regenen, en dat doet het op dit moment vrij hard kan ik je zeggen, met af en toe wat gerommel... Ow, nu ik dit type even een flinke rommel, zo'n langgerekte die maar niet ophoudt... (echt ik hoor em nog steeds, toch zeker al een seconde of 20-30!)
Lots
Omdat het toevallig een beetje regent hoef je nog geen waarschuwingen te gaan geven. Naar mijn mening is het KNMI een beetje laks met de precisie van de waarschuwingen. Tegen 5 uur was het inmiddels wel duidelijk geworden dat er in het westen geen sprake was van ZWAAR ONWEER. Toch nadat ze voor 3 provincies code rood hebben gegeven hebben ze de rest niet aangepast.
Dit werkt ook dubbel frustrerend, niet alleen voor mensen die liefhebber zijn maar ook voor het nemen van voorzorgsmaatregelen die achteraf onnodig blijken te zijn geweest.
Zelfs van mensen die midden in het WEERALARM gebied zitten komen meldingen van .."het valt allemaal wel mee"
Naar mijn mening moeten ze toch echt gerichter gaan alarmeren.
Precies en weeralarm is al weer over.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ook wat betreft Noordholland, de hele dag wordt al gemeld dat het hier hoofdzakelijk zou gaan regenen, en dat doet het op dit moment vrij hard kan ik je zeggen, met af en toe wat gerommel... Ow, nu ik dit type even een flinke rommel, zo'n langgerekte die maar niet ophoudt... (echt ik hoor em nog steeds, toch zeker al een seconde of 20-30!)
Lots
Nou, sorry hoor maar estofex gaf level 2 voor het hele land. Level 3 voor o.a. Utrecht. Dat klopte simpelweg gewoon niet. ik snap alleen niet waarom mensen op de 24 uurs buienradar kijken.. Dat is geen voorspelling. Al met al gewoon voor het midden en het westen een teleurstelling met een hoop kaarten die mis zaten.
Niet in iedere plaats natuurlijk, maar wel op veel plaatsen.
Ik had het over mijn eigen woonplaats.
Zoals ik al zei, hier stelde het niets voor.
Wel een inslag in de sint jans kerk te Gouda, gevolgd door een enorme knal waar mijn oudste zoontje erg van schrok.
Citaat van jornonweer, woensdag 14 juli 2010, 18:09 uur ze kunnen beter eentje teveel geven dan te weinig! wat als er nu wel zwaar onweer was en er was geen waarschuwing?
Dan had ik wel een waarschuwing gegeven ik zie zo iets ook wel ruim van te voren aankomen..
KNMI heeft van de winter het waarschuwings systeem aangepast, maar het slaat werkelijk nergens op.
oke update : onweer gaat nu ook hard ... pc uit doen even gaat nu egt tekeer! | Gewijzigd: 14 juli 2010, 19:17 uur, door Ajacied133
valid from 14.07.2010 19:00 CET Until 14.07.2010 23:00 CET
Wind Awareness Level: Orange Kans op zeer zware windstoten, 75-100 km/uur / Risk of very strong wind gusts, 75 up to 100 km/hr
Ik geloof dat er eerst stond tot 120 km/hr, hebben ze dus alweer ingetrokken
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait