Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Als ik op sommige berichtgevingen moet afgaan dan hebben we hier elke buiendag wel een windhoos ergens waar windschade is ontstaan.
dat even ter zijde
Goed dat de buien achter de eerste lijn ook wat lijken te intensiveren, dat houdt de moed er voor het westen wel in denk ik.
16:06:29 14-07-10 ALPHA Voorwaarschuwing! Ivm mogelijke inzet extreem weer houdt u gereed. Op dit moment geen verdere actie.
0820030 AGN - GHOR - SIGMATEAM-WEST - ALLE POSTEN
16:06:29 14-07-10 ALPHA Voorwaarschuwing! Ivm mogelijke inzet extreem weer houdt u gereed. Op dit moment geen verdere actie.
0820030 AGN - GHOR - SIGMATEAM-WEST - ALLE POSTEN
Bedankt voor je info, kortom het beste is altijd om het eruit te halen
Hevig stormweer op komst, brandweer staat klaar
Juist gelezen op nieuwsblad online:
Brandweer en politie nemen maatregelen met het oog op het noodweer dat voor woensdagnamiddag verwacht wordt. De diverse brandweerkorpsen staan stand-by en enkelen hebben alvast extra materiaal ingeslagen, blijkt uit een rondvraag.
Volgens het KMI trekt er woensdagnamiddag en -avond een intense onweerszone over ons land. 'Verspreid in het land vallen er dan opnieuw hevige onweders met lokaal wolkbreuken, hagel en/of gevaarlijke rukwinden die tot schade kunnen leiden. De kans op hagel en gevaarlijke windstoten is groter in de oostelijke landshelft dan in de westelijke, maar deze verschijnselen zijn nergens uitgesloten', luidt het.
Maatregelen in Leuven
De Leuvense lokale politie heeft de Kruidtuin en het Leuvense Stadspark om 14.00 uur gesloten voor het publiek. Hetzelfde is gebeurd met de parken Heuvelhof en Michotte in Kessel-Lo. Met de verantwoordelijken van de provinciale domeinen zijn ook afspraken gemaakt over de eventuele ontruiming en sluiting.
Daarnaast wordt, in samenwerking met de politie Dijleland, de toestand op de Naamsesteenweg en de Waversebaan op de voet gevolgd. Als het nodig mocht blijken, zullen beide wegen afgesloten worden voor het verkeer.
In het Leuvense stadscentrum zijn de café-uitbaters ervan verwittigd dat de terrassen en bijbehorende parasols moeten opgeplooid worden als het weer verslechtert en er storm dreigt op te steken.
'Politie en brandweer volgen de toestand op de voet en zullen waar nodig bijkomende maatregelen nemen', zegt politiewoordvoerder Marc Vranckx.
Windhoos is beter mogelijk! Maar denk eerder aan een downburst.
tornado=windhoos
Maar goed, het begin hier ook al wat harder te waaien, blauwe hemel met wat wolkjes.
Als ik op sommige berichtgevingen moet afgaan dan hebben we hier elke buiendag wel een windhoos ergens waar windschade is ontstaan.
dat even ter zijde
Goed dat de buien achter de eerste lijn ook wat lijken te intensiveren, dat houdt de moed er voor het westen wel in denk ik.
iddn het leek zo leuk te worde gaat het actiefste helft nr het oosten mr wij hebben dan van die kleine buien die het zwaarst kunnen zijn
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Die zwaluwen weten het best, die eten zich rond aan al die vliegjes die daar rondvliegen...
Hier is de wind wat afgenomen, bewolking neemt wat toe, cumulus en alto cumulus (schapewolkjes), mar nog geen rare dingen. Temperatuur tussen de 25 en 28 graden. Over een uurtje ga ik eens de dijk op bij de waardse tempel, om te zien wat er aankomt.. ik ben alleen bang dat het zicht er op wordt weg genomen door lage bewolking zoals die nu ontstaat.
Lots
Amerika heb je Tornado's dit hier kan je geen tornado's noemen,vandaar de term windhozen
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Wat is dat precies? Hier inmiddels wat losse donkere wolken aan de lucht, maar zon schijnt er nog doorheen en het is niet vol te houden qua warmte.