ik was ff aan het kijken op buienradar, maar die site hebben ze weer geminimaliseerd ivm verwachtte drukte.
heeft iemand de link naar de wolkhoogte?
hier is het rustiger weer aan het worden de hele rest vand edag was er veel wind nu begint het aardig benauwd te worden.
ik ga zo de tuin maar ff storm klaar maken.
28.7gr en 1004hpa
Samenvatting:
vandaag begint de dag nog vrij mooi en al snel klimmen de temperaturen richting 30°C en zelfs ietsje meer in de oostelijke regio's. Vanaf de vroege namiddag komen vanuit Frankrijk enkele onweders opzetten. Al vrij snel zullen deze gaan samenclusteren tot een MCS en zo aan een vrij grote vaart naar Nederland trekken. De positie van het MCS is nog wat twijfelachtig, GFS geeft het vrij westelijk terwijl WRF het eerder in het oosten geeft. Al zullen de zwaarste stukken voor het centrum en het oosten zijn. Overal kans op wateroverlast, felle rukwinden en plaatselijk grote hagel (tot 8cm). Het systeem zal tegen de avond de Benelux verlaten zijn, maar in de westelijke regio's is er opnieuw kans op een plaatslijke onweersbui. Later op de nacht zou het overal droger worden (met uizondering van NW-NL).
Bron: http://www.weerfotos.be/BOV/
Parkeer indien mogelijk uw wagen in de garage om hagelschade te vermijden. Parkeer niet onnodig onder bomen.
0706000 BUT - REGIONAAL - PROEFALARM
0706001 BUT - REGIONAAL - LICHTKRANT MELDKAMER
Dan zullen ze die in Wolvega van afgelopen week wel bedoelen?
EDIT: Ik neem aan dat dat een tornado tekentje is? | Gewijzigd: 14 juli 2010, 14:35 uur, door Kakdrol
dat zijn wel DE buien, maar naar verwachting gaan die nog activeren!