Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
dat is heel goed mogelijk..
Blijf waar je bent
Ook hier krijgen we er last van! Ik was van pan om weg te gaan maar heb me bedacht om te blijven waar ik ben
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/GRIP
Richting Oosten mits je mooie randverschijnselen wilt zien.
dat is niet te voorspellen.. enige wat je kan doen is nowcasten
met een MCS of een MCC is het goed mogelijk dat heel nederland
zwaar weer gaat krijgen, dus dat je overal mooie plaatjes kunt schieten
Voor de derde keer in nog geen week tijd krijgt ons land te maken met grootschalig zwaar onweer. Nabij Zuidwest-Ierland is een actieve depressie gearriveerd met een kerndruk van 992 hPa; de frontale aanhang (het koufront) bereikt vanavond ons land. Aan de voorzijde van het front komt boven Frankrijk een ‘thermische storing’ tot ontwikkeling, tegelijkertijd versterkt de atmosferische windrivier op hoogte (de straalstroom) zich boven de Noordzee. Daardoor kunnen meerdere donderbuien zich in groepsverband gaan organiseren. Zulks loopt doorgaans uit op regionaal zwaar weer.
Het ‘dondercomplex’ bereikt tijdens de tweede helft van de middag het zuidwesten van het land, omstreeks middernacht verlaten de buien het noordoosten. De buien veroorzaken niet alleen zwaar onweer, er valt plaatselijk (zoals het er nu naar uitziet met name in het westen) zeer veel regen in korte tijd (20-60 mm) en het kan tot hagel en zware windstoten komen. In het oosten zijn uitschieters tot boven 100 km/uur mogelijk.
@jan visser
Dus er zijn 2 fronten
http://www.paris-live.com/paris_webcam/eiffel_tower_cam3.htm
We hebben ook een chat om vragen te stellen
Gebruik het forum aub NIET als slowchat!
Heb hier net even de tuin ontdaan van losse dingen, emmers, krukjes enzovoort, je weet het niet he, en heb liever dat ik gerust binnenzit dan dat ik op het laatste moment naar buiten moet om spullen op te gaan ruimen.
Ik ben heel erg benieuwd, zou naar een vriendin gaan maar had der al gebelt met de mededeling dat als het echt echt heftig wordt we dan thuis blijven.
Spannend!