En voor diegene die denken dat alleen westen aan de beurt is, kijk naar de volledig onbetrouwbare radar van de 24u radar beelden "verwachting'" van buienradar.nl
* waarom onbetrouwbaar?
- Deze radar geeft geen ontwikkelingen weer, enkel de doorgetrokken lijn van de richting van de buien.
Ontwikkeling? het moet nog ontstaan,wat je nu ziet is nog niks! Koufront is zelfs nog niet in de buurt. Buienradar is goed voor actueel maar 24-uurs verwachting volkomen gelul. Veranderd om de 2 uur met het beeld. Snap niet dat je daar je hoop op vestigt
Onbetrouwbaar waarom? Omdat buienradar niet kan zien wat er in de toekomst gebeurd,en het voor geen kant klopt iedere keer wat hij laat zien Gister gezien? lag alles weer anders.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
0709503 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Groepsalarm Centralisten)
Hier ook voorzorgsmaatregelen dus ..... van mij hoeft zo'n downburst of een windhoos niet zo... gewoon lekker een paar donderslagen vind ik wel genoeg.... en dat terwijl ik van extreem weer hou, maar ik hou ook wel van mijn huis gewoon heel houden...
Hé Bilthoven, dat zit hier erg dichtbij. Wel goed dat ze hier ook voorzorgsmaatregelen nemen
Opzich is er genoeg. Echter sta ik soms nog versteld van de hoeveelheid bezoekers die langskomen op een drukke onweersdag. Het ene record na het andere record wordt gebroken. We doen het nu nog met 1 server, maar ik sluit niet uit dat dat op termijn meerdere servers moeten gaan worden. Voor de zekerheid heb ik wat "teller-functies" van het forum uitgezet, alsmede de zoekmachine. Zodra het weer wat rustiger wordt, zet ik ze weer aan.
Thanks! Overigens de mensen die bang zijn voor de "sirenes" hoeven denk ik niet bang te zijn. Het lijkt mij heel sterk dat dit gaat gebeuren. Wel verwacht ik minimaal GRIP2, en wellicht een GRIP4 of mocht het echt hard gaan een GRIP5. In dat laatste geval neemt het ministerie van binnenlandse zaken de coördinatie van noodhulpverlening op zich.
* Iedereen behandelt elkaar respectvol. Houd er rekening mee, dat er mensen met zeer uiteenlopende kennis op het forum zitten. Iedereen is welkom en iedereen mag vragen stellen, al zijn deze misschien een aantal keren eerder gesteld.
* De berichten moeten on topic blijven. Off-topic berichten worden zonder enige uitleg verwijderd.
* Het forum is geen slow-chat, hiervoor is de chat bestemd. Of een bericht een slowchat bericht is, wordt bepaald door de moderatoren. Slowchat berichten worden verwijderd.
* Het steeds blijven posten van vragen zoals, hoe laat krijg ik onweer? worden beloond met een veeg van het forum af.
* Indien iemand een voorspelling neerzet: probeer dit te onderbouwen. De overige forumgebruikers hoeven dan niet herhaaldelijk om uitleg te vragen. Vragen om uitleg worden ook verwijderd (slow chat).
* Wees niet te overheersend op het forum. Geef anderen ook de kans om iets te schrijven.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking
Die kan je dus voorlopig uitlaten
Vraagje trouwens, over het mobiele gebeuren, ik zie dan niet het forum klopt dat? Alleen het weer bericht van Jan en de kaarten..of ligt dat aan mijn tel? (blackberry)
Grappig.. Het lijkt je heel sterk te gaan gebeuren, maar je verwacht wellicht wel een GRIP 4 en misschien een GRIP 5 (welke niet eens meer bestaat/gebruikt wordt ).. GRIP 3 staat namelijk gelijk aan sirenes, op papier..
Onbetrouwbaar waarom? Omdat buienradar niet kan zien wat er in de toekomst gebeurd,en het voor geen kant klopt iedere keer wat hij laat zien Gister gezien? lag alles weer anders.
Klopt, we bedoelen het zelfde.. alleen heb jij het anders verwoord! Je hebt volkomen gelijk
Gisteren was hier nog GRIP-3 in Kampen. Leuk joh!
Ligt er aan op hoe grote schaal er schade en chaos ontstaat. Ook de mate van ontwrichting zal een rol spelen. GRIP4 is twee weken terug nog actief geweest in Z.O. Brabant bij de giga bosbrand.
Ik kan me voorstellen dat bepaalde regio's zo zwaar getroffen gaan worden dat het noodzakelijk is dat andere regio's die minder hard getroffen zijn materieel en mankracht moeten aanleveren. In dit geval is het niet onrealistisch dat GRIP5 wordt afgegeven.
goed zodat heel NL zware buien gaat krijgen, eventuele schade/slachtoffers daar gelaten!
nowcasten.. zeer spannende situatie
goed zodat heel NL zware buien gaat krijgen, eventuele schade/slachtoffers daar gelaten!
nowcasten.. zeer spannende situatie
Nu al groeipotentie en activering
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
langs de kust(Frankrijk) nieuwe kleine buien die gaan clusteren,en bij het systeem
zullen ze ook bijgroeien