wat je nu op buienradar.nl ziet aankomen zijn enkel wat kleine lichte wolkjes .. met tussen de 0 en 2 mm neerslag, geen bliksem, harde wind, o.d. de echte zware buien moeten daarna nog volgen .. die hangen nu zelfs nog niet boven belgie, dus daar kan je op buienradar.nl nog niks over zeggen.
En er moet zich natuurlijk nog een heleboel ontwikkelen, ze voorspellen het niet voor niks laat in de middag-avond, en het is tenslotte net 13.15 uur.
En daarbij wordt er niet voor niets op tv gelderland gewaarschuwd voor extreem weer, en geldt er voor gelderland ) zuid0oosten ) een weers waarschuwing voor laat in de middag-vroege avond.
Maar we zullen zien, ik hoop nergens op .. maar denk dat heel NL vandaag wel weer aan de beurt komt net als afgelopen zaterdag.
Toen werdt er ook al 10 uur voor de bui geklaagd dat er niks zou komen dit en dat, en volgens mij heeft heel NL toch wel van een prachtig spektakel kunnen genieten.
Niet klagen , niet speculeren, gewoon lekker rustig afwachten. Zo heb je iig nog extra tijd om je camera accu`s goed op te laden, voor het 'mogelijke' spectakel wat we 'misschien' krijgen te zien vanavond.
Ik ben nieuw hier qua registratie maar kijk wel al een tijdje rond op het forum vanwege onweersbuien en dergelijke.
Toch maar eens geregistreerd, wel zo'n kleine moeite waard.
Maar On-Topic: Krijgt Amsterdam nog wat leuks van deze onweersbuien mee of wordt het alleen maar regen net als afgelopen Maandag?
Zelf ben ik Enthousiast Hobby-Fotograaf en zat erover na te denken naar Uitdam (aan het Ijsselmeer) te rijden met een Oostelijke blik op de buien in de verte. Zou dat een mooi punt zijn?
Thx!
http://www.omroepgelderland.nl/web/Live/Teletekst-2.htm
Ik hoop dat de link werkt
Wat de neerslag betreft laten de meesten modellen nu een vergelijkbaar beeld zien met de meeste neerslag over het westen van het land.
En wellicht nog belangrijker voor degenen die zich nu blindstaren op de radars:
Een lagedrukgebied zuidwest van Ierland beweegt noordoostwaarts en ligt morgen boven Schotland. Bijbehorend koufront boven Bretagne (10 UTC) bereikt rond 18 UTC het zuidwesten van het land om vervolgens rond 00 UTC het noordoosten van het land te verlaten. Voor het koufront uit wordt met een zuidelijke stroming zeer warme lucht aangevoerd. Boven Frankrijk ontstaat een thermisch laag welke halverwege de middag en begin van de avond nog voor het koufront uit over het oosten van het land naar het noorden trekt. In de bovenstroming zien we de hoogtetrog vanmiddag en vanavond vanuit het zuidwesten dichterbij komen. Aan de voorzijde van deze hoogtetrog ontstaat boven de Noordzee een zuidoost-noordwest georienteerde jet-streak ontstaan. Ons land bevindt zich dan enige tijd onder de rechter ingang waardoor er een behoorlijke PVA aanwezig is. Gezien het voorgaande is de vorming van een MCS of MCC goed mogelijk, door de vorming van het thermische laag en de windschering onderin is er een gerede mogelijkheid op supercells. | Gewijzigd: 14 juli 2010, 13:23 uur, door erik
Gewoon extra man in de meldkamer op meldingen af te handelen
Thats it
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
0709503 BRW Veiligheidsregio Utrecht (Groepsalarm Centralisten)
Hier ook voorzorgsmaatregelen dus ..... van mij hoeft zo'n downburst of een windhoos niet zo... gewoon lekker een paar donderslagen vind ik wel genoeg.... en dat terwijl ik van extreem weer hou, maar ik hou ook wel van mijn huis gewoon heel houden...
En voor diegene die denken dat alleen westen aan de beurt is, kijk naar de volledig onbetrouwbare radar van de 24u radar beelden "verwachting'" van buienradar.nl
* waarom onbetrouwbaar?
- Deze radar geeft geen ontwikkelingen weer, enkel de doorgetrokken lijn van de richting van de buien.
Beangstigend is dat er toch weer eerst mensen dood moeten gaan en niet op tijd gewaarschuwd worden . Af en toe erger ik me dood aan sommige Nederlanders die er overal zo makkelijk en laks mee om gaan . Er kan een F2 Tornado ontstaan !
Ik! Maar aangezien er hier wordt gepost alsof het een chatsessie is, verdwijnen die meldingen al gauw door het snel oplopende aantal pagina's. | Gewijzigd: 14 juli 2010, 13:31 uur, door Anthony
wat???
EDIT:
hehe nogal. 8 minuten = volle pagina..
| Gewijzigd: 14 juli 2010, 13:32 uur, door traumaheli