Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, MO; Gasconade, MO; Osage, MO.

5 Nov 2024 03:41:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO; Pulaski, MO.

5 Nov 2024 03:03:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camden, MO; Laclede, MO; Maries, MO; Miller, MO; Pulaski, MO.

5 Nov 2024 03:01:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO.

5 Nov 2024 03:01:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blanco, TX; Kendall, TX.

5 Nov 2024 02:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camden, MO; Douglas, MO; Laclede, MO; Webster, MO; Wright, MO.

5 Nov 2024 02:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCurtain, OK.

5 Nov 2024 02:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, AR.

5 Nov 2024 00:55:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pushmataha, OK.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, MO; Ozark, MO; Taney, MO.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Boone, AR; Marion, AR.

5 Nov 2024 00:55:48

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Red River, TX; Titus, TX.

5 Nov 2024 00:36:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Choctaw, OK; Pushmataha, OK.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Benton, AR; Washington, AR.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Pushmataha, OK.

Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
14 juli 2010, 08:38 uur | Bericht #139055
jaja, ik wacht ook rustig af maar verwacht niet te veel.... kan het alleen maar mee vallen ook...

Afgelopen zondag avond half 9, toen verwachte ik veel... liep ook uit op een teleurstelling en 2 teleurstellingen in een week.. das wel heel erg toch ??...

BTW, hier ist nog steeds lekker weer, lekker zonnetje, beetje schapenwolkjes en een lekker briesje !
Murphy
Lid
14 juli 2010, 08:39 uur | Bericht #139056
Oeh dat wordt gezellig vandaag. Ik zit op 3 hoog met uitzicht over Heerenveen. Camera staat paraat. Werk is even minder belangrijk dan een rolwolk!
Waarom deze advertentie?
jones
Lid
14 juli 2010, 08:43 uur | Bericht #139058
Citaat van Isabelle, woensdag 14 juli 2010, 8:12 uur 8| Zet mijn pc aan, kijk naar Estofex, zitten we in Level 3

Toen maandag een level 3 werd aangekondigd dacht ik te verstaan dat dat nog nooit eerder gegeven was voor NL?
Dit is nu 2 x op 3 dagen tijd.

Ga nu effe de vorige posts lezen

jeetje level 3 !!!
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
14 juli 2010, 08:44 uur | Bericht #139060
Voor een ieder die nu al begint met zeuren dat ze niets krijgen hebben in mijn ogen niet goed naar de kaarten gekeken, estofex gekeken en het KNMI. KNMI heeft al een voorwaarschuwing uitgegeven voor het GEHELE LAND!. Dit doen ze echter niet zomaar. We moeten deze situatie niet gaan onderschatten, het is een zeer gevaarlijke situatie die wij hier in dit land niet veel mee maken. Het tijdstip waarop het ongeveer gaat plaatsvinden is vanaf 15.00 in westelijk deel van het land, 16.00 uur binnenland en 18.00 uur noorden! Gisteren heb ik met mijn collega zitten praten over het weer van vandaag en daar kwamen een paar bijzondere feiten naar boven:

* De treksnelheid van de buien zit tegen de 100km per uur aan
* Door de jet erboven zal alles enorm snel gaan en heel plotseling
* Veel energie in de atmosfeer, dit is hele andere koek dan afgelopen maandag
* Wees alsjeblieft voorzichtig!! De buien komen zo snel op dat ze niet bij te houden zijn en ook niet te ontwijken
* Mogelijke derecho (zie filmpje hieronder)

SniperEye
Lid
14 juli 2010, 08:44 uur | Bericht #139061
Citaat van Richardus, woensdag 14 juli 2010, 7:22 uur wauw, zo freaking memorabel deze dagen...ik heb de kaartjes gesafed...voor bertjebrul die alles mist, ik heb zó met die kerel te doen...

geen antwoord op mijn tijdsvraag voor ik naar werk moet. Dan zorg ik dat ik voor 16u thuis ben. Ik heb net een vriendin gewaarschuwd die rond het moment supreme wilde gaan reizen... Waarschuw geliefden om je heen waarvan je weet dat ze onderweg wilden zijn en misschien niet zo op de hoogte zijn als wij!

Ik moet het al werkend zonder buienradar doen, dus ik zorg dat ik op tijd terugben. Be safe allemaal! En geniet!

Ik heb mijn vriendin geadviseerd op het werk te blijven indien rond einde werktijd het noodweer over onze regio trekt.

QUOTE(Wendy @ Jul 14 2010, 07:01) <{POST_SNAPBACK}>
Level 3...
Ik heb geen auto, dus dat word 'chasen' in mijn achtertuin... haha

Ik ga vanmiddag weer vrij nemen!

Own safety first please
Onweer is mooi, maar ook gevaarlijk.

Ik woon dus echt in het hart van het level3 gebied. Met in het achterhoofd wat in Overijsel e.o. is gebeurd lijkt mij dat we de situatie niet moeten onderschatten.
inge
Lid
14 juli 2010, 08:47 uur | Bericht #139063
ik ben benieuwd wat het gaat worden vandaag.
zaterdag en maandag me ook al verheugd op onweer, maar we kregen eigenlijk alleen de windvlagen mee.!

we wachten rustig af..
14 juli 2010, 08:48 uur | Bericht #139065
Ah, weer een level 3 van estofex. Kunnen mooi alle takken die er sinds maandag nog los aan de bomen hangen, naar beneden komen.
Maar echt, dit is volgens mij een unieke week aan het worden. Hopen dat iedereen veilig deze buien doorkomt. Want als het nog erger gaat worden dan maandag hier, damn.
14 juli 2010, 08:48 uur | Bericht #139066
oke oke, ik zeg pas weer wat over onweer/noodweer als ik mijn gelijk (of ongelijk) heb gehaald !

geef ik vanaf nu wel alleen de weerberichten door vanuit zeeland en werk ik gezellig mee aan de stemmingmakerij

@ Jan, Mooi filmpje... ziet er heftig uit! | Gewijzigd: 14 juli 2010, 08:52 uur, door jeffreydekam
henk55
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 juli 2010, 08:51 uur | Bericht #139067
Dank je wel Jan.
Een goed verstaander, heeft aan een half woord genoeg .
Yespur
Lid
14 juli 2010, 08:54 uur | Bericht #139068
Oh yes..! Nu gaat ook midden-NL de volle laag krijgen! Nu nog prachtig weer, maar boven Frankrijk hangt al wat

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp

Volgens buienradar 24u komt de neerslag hier (Utrecht) zo rond 17-18u aan.. is dat een correcte weergave..? Dan ben ik mooi op tijd weg van het werk, nameliijk...
Rianneke
Lid
14 juli 2010, 09:06 uur | Bericht #139070
Spannend!!! Ik zit ook midden in lvl 3
rudie1956
Lid
14 juli 2010, 09:06 uur | Bericht #139071
Citaat van Yespur, woensdag 14 juli 2010, 8:54 uur Oh yes..! Nu gaat ook midden-NL de volle laag krijgen! Nu nog prachtig weer, maar boven Frankrijk hangt al wat

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp

Volgens buienradar 24u komt de neerslag hier (Utrecht) zo rond 17-18u aan.. is dat een correcte weergave..? Dan ben ik mooi op tijd weg van het werk, nameliijk...

Nee hoor buienradar 24u is net een tombola,kun je niets mee.
depeer
Lid
14 juli 2010, 09:07 uur | Bericht #139072

Severe Weather Outlook Benelux

woensdag 14 juli 2010
update:

Voor het NE van de regio is een EXTR RISK uitgebracht. De laatste satelliet- en RADAR observaties geven de eerste onweersbuien in de RI van de jetstreak NE van Bordeaux, perfect in lijn met de modelverwachting. Verder bevestigen alle modellen zeer goge neerslagsommen en vooral gven de meeste een mesolow in de namiddag waardoor zeker in het paarse gebied, een sterke SRH zou moeten ontstaan, in de onstabiele wig aldaar in de late namiddag. Dit kan tot extreem onweer leiden. Temeer ik moet herhalen dat er sprake is van een goed ontwikkelde anticyclonale ingang van de versterkend jetstreak en doorzwiepende negatieve UAT, met volgens de modellen significante potentiële vorticiteits advectie (is iet gelijk aan positieve vorticiteits advectie overigens welke eveneens aanwezig is).
Share |
Geplaatst door Karim op 07:48 0 reacties
update (zie eerdere berichten voor achtergrond)

De UAT is intussen gekanteld van SSW-NNE naar S-N met as van Ierland naar La Coruna en zal de komende uren verder kantelen (negatief dus). Synoptische ontwikkeling in de hoogte verloopt dus volgens plan maar dat is te verwachten.

De meest recente runs van de meso modellen geven een favorabele timing aan van het binnenkomen van de CONVLINE/VORE: rond 15z over C-BE. De wind voor de lijn zou redelijk gekrompen moeten zijn, nl SSE. Indien de vore zich uitdiept tot een low, wat zeker niet onwaarschijnlijk is, integendeel, dan kan de wind wat verder krimpen wat belangrijk is voor het type onweer.

Wat betreft samenval shear/onstabiliteit is er een vrij goede samenval over de oostelijke gebieden en deels centrale regio's. Nog steeds volg ik de piste van een MCS welke uit FR BE binnenkomt en vervolgens naar NL trekt met in het westelijke segment ervan zoals meestal de meeste neerslag ummulatie (traagste progressie, op grote schaal kan in die gebieden >30-40 mm vallen op enkele uur tijd!) en in het oostelijke segment de sterkste convectie en grootste kans op windschade en hagel.

Voorlopig hou ik een HIGH RISK aan voor de centrale en oostelijke gebieden (ik schuif wat op naar het westen met de kleur) maar op basis van de volgende runs en de waarnemingen zal ik al snel beslissen of de hoogste level niet meer opportuun is voor de oostelijke regio's.
Bron:severe weather outlook benelux
Zippy79
Lid
14 juli 2010, 09:12 uur | Bericht #139075
Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger, in de jaren `90 zo`n zelfde situatie hebt meegemaakt, ik weet alleen niet meer welk jaar dat was. Ik woonde toen nog in Delft. En in de middag trok een buienlijn vanaf Noord naar Zuid met zo`n enorme snelheid, de wind was echt ongelooflijk. In Westland zijn toen een aantal kassen complexen compleet ingestort. En op het Ijsselmeer zijn toen een paar doden gevallen. Ik kan het me nog goed herinneren, ik denk dat het vandaag een vergelijkbare dag wordt.
Zie je in april meeuwen dan gaat het in augustus sneeuwen.
14 juli 2010, 09:16 uur | Bericht #139076
wij zouden eigenlijk vandaag op vakantie gaan maar we hebben het besloten om maar morgen weg te gaan.
wappy
Lid
14 juli 2010, 09:17 uur | Bericht #139077
Zo haarlem ook 50/50 in level3, komt ook niet vaak voor, we krijgen dus nog wel wat vandaag, zit er al helemaal klaar voor
14 juli 2010, 09:17 uur | Bericht #139078
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 14 juli 2010, 8:44 uur Voor een ieder die nu al begint met zeuren dat ze niets krijgen hebben in mijn ogen niet goed naar de kaarten gekeken, estofex gekeken en het KNMI. KNMI heeft al een voorwaarschuwing uitgegeven voor het GEHELE LAND!. Dit doen ze echter niet zomaar. We moeten deze situatie niet gaan onderschatten, het is een zeer gevaarlijke situatie die wij hier in dit land niet veel mee maken. Het tijdstip waarop het ongeveer gaat plaatsvinden is vanaf 15.00 in westelijk deel van het land, 16.00 uur binnenland en 18.00 uur noorden! Gisteren heb ik met mijn collega zitten praten over het weer van vandaag en daar kwamen een paar bijzondere feiten naar boven:

* De treksnelheid van de buien zit tegen de 100km per uur aan
* Door de jet erboven zal alles enorm snel gaan en heel plotseling
* Veel energie in de atmosfeer, dit is hele andere koek dan afgelopen maandag
* Wees alsjeblieft voorzichtig!! De buien komen zo snel op dat ze niet bij te houden zijn en ook niet te ontwijken
* Mogelijke derecho (zie filmpje hieronder)

Ok Jan, ik neem aan dat dit de tijdstippen zijn voor Nederland. Maar wat met België, heb je daar ook een zicht op?

Indrukwekkend filmpje, ik hoop echt dat er genoeg waarschuwingen worden gegeven via de media. Hou het vandaag allemaal veilig jongens. Dit ziet er echt ronduit gevaarlijk uit.
14 juli 2010, 09:18 uur | Bericht #139079
Dit belooft in ieder geval weer een spannende dag te worden.. Ben benieuwd of het inderdaad in friesland zo heftig wordt als wordt voorspelt.. Normaal gesproken valt het hier vaak wel mee..
Rianneke
Lid
14 juli 2010, 09:18 uur | Bericht #139080
Ik had in het foto topic een foto gezien waar een boom zich midden in een huis had geboord, en wij hebben hier ook precies zo'n grote boom staan midden voor het huis, en aan de zijkant ook. Krijg toch een beetje de kriebels als ik daaraan denk, zal je maar gebeuren zeg.

Hoop echt dat er geen doden en gewonden gaan vallen vandaag. Ga in ieder geval mijn pa waarschuwen, want dit zit veel op de weg. Gelukkig is het aan het eind van de dag, dan kan hij wel wat eerder naar huis komen.

Word toch echt een beetje nerveus van al die kaarten en waarschuwingen
Diem
Lid
14 juli 2010, 09:27 uur | Bericht #139081
Weerplaza heeft het over mogelijke hagelstenen van 3 tot 6 cm Ook praten ze nu niet een keer over de naam 'windhoos' maar een mogelijke tornado.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.470 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 39 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 39, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 21, 22, 23 en 24 april".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden