On topic : ben dus al gewaarschuwd en heb me nieuwe camera vol stroom kaartje geformateerd en last but not least het boekje goed gelezen en hoop dan op mooie plaaten/filmpjes hier in Zwolle te kunnen maken en ze te uploaden
Nee... geloof dat die P voor.... HMMPFFF...... krijg het mn bek niet uit!!.. "putto" staat.
Zo dat ging met moeite...
Edit: Sorry Jan, moest ff voor de uitleg... | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:22 uur, door svanweenen
aanvoer van hete en droge lucht uit Zuid-Europa noemt men ook wel een ''spaanse pluim''
als daar ook nog buien tussen zitten, kan dat voor spannende situaties zorgen.
correct me if im wrong
enne.. welkom op o-o! | Gewijzigd: 13 juli 2010, 16:37 uur, door Rayo
Ik kan je uit ervaring vertellen dennis(wij zaten vol in die bui) dat je dat niet mee wilt maken...
wat een schade(en kosten) en impact heeft dat.. echt niet normaal wat moedernatuur kan doen!
Snap best dat jou dat spannend lijkt.. maar toch!
Hier nu stekende zon, 25 gr.
lv.55%
klopt..een impressie ervan:
Ik kan je uit ervaring vertellen dennis(wij zaten vol in die bui) dat je dat niet mee wilt maken...
wat een schade(en kosten) en impact heeft dat.. echt niet normaal wat moedernatuur kan doen!
Snap best dat jou dat spannend lijkt.. maar toch!
Hier nu stekende zon, 25 gr.
lv.55%
Is ook zo. Ff vergissing in de datum
Nog onzeker voor geheel Nederland nog alles onzeker
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
mijn verwachting voor morgen. (morgen toch even vrij genomen van mijn werk ).
Vooral in het oosten weer zwaar weer (oostelijk breda denk ik).
Westen minder zwaar maar bij doorkomst koufront toch van alles mogelijk.
zie hieronder.
NEERSLAG:
Vanmiddag een enkele bui, locatie van HIRLAM slechts indicatief. Een
enkele bui over het zuidoosten is aanvankelijk nog erg actief en zou
onweer bij zich kunnen hebben. Woensdag in de namiddag en avond weer
kans op lokaal zeer veel neerslag, zowel HIRLAM als ECMWF komen met
tientallen millimeters (20-50 mm). Grootste hoeveelheden in het model
lijkt voor het westen weggelegd, twijfel daarop blijft gerechtvaardigd
vanwege het mogelijk toch ontstaan van buien aan de warme kant van het
front. Hagel is aan de warme zijde ook zeer goed mogelijk. In het westen
stroomt er in de onderste niveaus in de namiddag al koelere zeelucht
binnen, zodat daar geen convectie vanaf de grond gevoed lijkt te
worden.
(bron knmi)
Iemand enig idee of het westen nu eens wel mee kan gaan doen?
Knmi verwacht toch ook voor het westen zwaar weer?
Provincie Zuid-Holland Uitgifte: 13/07/2010 16:55 uur LT
Type weerfenomeen Type waarschuwing Tijd van optreden
Onweer Enkele actieve onweersbuien, mogelijk met hagel en zware windstoten tot 75 km/uur Geldig: woensdag 14 juli 2010 vanaf ca 15 uur gedurende ca 6 uur
(bron knmi) | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:15 uur, door Jo Capelle
Als alles in de namiddag gebeurd is heel Nederland aan de beurt! Maandag was een situatie waarbij het in het westen niet genoeg kon opwarmen,vandaar de minder actieve buien,maar in de de late middag toch actieve buien ontstaan omdat het opwarmde(23 graden was al zat). Dus het blijft nog onzeker over de loop van het verwachte weerbeeld! Nowcasting
Mocht het in de namiddag en avond gebeuren,is ook het Zuiden/Zuid-Westen Westen aan de beurt.
Wind waait hier ook van zee,maar momenteel officieel 24.3 graden. en de situatie van Zaterdag avond zou eerder een situatie voor morgen wezen kwa tijddstip ook toen een ZW/Westen wind en was het ook hier Noodweer.
Nowcasting iedergeval met het warmte onweer wat ze ook voorspellen voor het front uit. Rest is puur gebasseerd of de factoren goed genoeg zijn.
Gr Leen | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:23 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
En inderdaad alles is mogelijk | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:31 uur, door BjornOnweer
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
niet op zijn taal letten xD
ff ergere filmpje, ik zou daar nooit in willen staan
Ontopic: Dus een spaanse pluim he, ik denk dat ik wel wat kan krijgen via de zuidwestelijke stroming
Maar een supercell zal wel mooi zijn zonder teveel schade ofcourse | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:33 uur, door Robin B
Als alles samenvalt in de namiddag
is HEEL nederland de sjaak
N o w c a s t e n ! ! | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:41 uur, door Rayo
Maandag of eigenlijk Zondag avond was de Depressie die voor de kust van Frankrijk lag al erg dichtbij waarbij de wind hier al vroeg uit het westen kwam en al volledig bewolkt was,nu ligt de depressie op een veel verdere afstand van de kust voor Frankrijk en blijft de kern ook meer liggen dan Zondag! Alle optie's blijven hierdoor nog wijd open. Er is veel meer kans op een mooi schouwspel voor heel Nederland iedergeval.
@rayo: misschien krijg jij dat buitje ook nog wel over je heen | Gewijzigd: 13 juli 2010, 17:52 uur, door weerfanaat
niet op zijn taal letten xD
*zet geluid uit* echt weird zoveel wind.... dat is zeldzaam, stoer dat ie het heeft gefilmd!!!
*ontopic: ik ben benieuwd of er morgen weer mooie luchten voorbij komen, dan heb ik wat te fotograveren ^^ *laad battery vast op*
@rayo: misschien krijg jij dat buitje ook nog wel over je heen
nee ik denk dat ie de ijsselmeer op trekt!
Maar volgens mij wel, geef me maar weer portie Onweer.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/