Zoals jullie weten is het deze hele dag in de weer geweest met tornado's in Nederland, hier had het enkel nog geonweerd en de radar meldde mij ook weer een volgende bui die in deze richting ging. Ik stond een beetje te twijfelen of ik moest filmen met m'n mobiel of niet, het geluid van de donders was -op 3/4 tel afstand- hard, de bliksems bleven alleen uit. Ik had het idee dat er rechts van mij -Ik stond in de keuken- een Shelf ontwikkelde of iets in die richting, en dat liet de twijfel filmen of niet steeds meer knagen. Had ik het *censored* *piep* nou wel gedaan, dan had ik het op video gehad ipv enkel gebrand op mijn netvlies. De lucht was diepblauw, waar zo in eens iets in verscheen wat zo snel kwam dat mijn aandacht totaal afgeleid werd van mijn 'shelf'. Iets wat mij sterk liet denken aan een rope tornado, met de heldere witte kleur vergeleken met de donkere achtergrond bewoog. Het was in de richting van De wijk etc, op de kaart aangegeven met een rode pijl.
8|
Ps, was iets over 21.00
PS II: Morgen neem ik wel polshoogte met mijn mobiel. | Gewijzigd: 31 juli 2010, 13:24 uur, door MarkNL
edit: even klikken ...;)
Ik zie ook een hook, mss dat t wel zo geweest is of een downburst? | Gewijzigd: 13 juli 2010, 12:46 uur, door Robin B
Maar nee, op die bewuste datum heb ik geen tornado/windhoos zien ontwikkelen.
In elk geval niet op dat tijdstip, wat ik me nog wel heel goed kan herinneren is die gigantische Arcus met rolwolk en
bijzonder opvallende boogstructuur die al een uur voor het onheilspellende noodweer zichtbaar was aan de horizon..
Echter speelde dat zich allemaal in de ochtend tussen 10 en 11 af, wat ik me nog kan herinneren.
Maar die 12e juli is samen met de bizzare onweersdepressie van 14 juli 2004 voor mij persoonlijk een van de meest memorabele dagen ooit!
Kan zo plaatselijk zijn allemaal...
Hadden wij hier met de downburst ook.. bij ons dikke chaos... en 100 meter verder was er niks van te zien..
Gewoon ff gaan kijken... (wij zijn ook nieuwsgierig)
pffffffff ik heb ff niet opgelet.. is een oud bericht waar ik op reageer.. | Gewijzigd: 14 mei 2011, 20:57 uur, door Janett