Ik zit zelf aan de zuidkant, eerste verdieping. We zagen het daar in een keer heel donker aankomen...
Dat is even Spannend geweest daar bij jullie.
Zal je huisje maar zijn.
Tja grote bomen vangen veel wind.
Succes vanavond waarschijnlijk komt er nog wat aan.
Grt John | Gewijzigd: 14 juli 2010, 11:05 uur, door John Shipnet
het lijkt wel de derde wereld hier, nog steeds. Ik woon zelf in de wijk Klein Driene, waar een hele week later nog steeds hele bomen dwars over wegen liggen, letterlijk, waar joekels van takken aan slechts nog een vezeltje aan de boom hangen, waar kinderen nota bene onder spelen. Klein Driene is letterlijk nog levensgevaarlijk, terwijl de gehele wijk De Grundel (aan de andere kant van de doorgaande weg, daar zit heel veel geld, in Klein Driene logischerwijs niet) twee dagen later weer compleet schoon was.
De Gemeente Hengelo meet met twee maten en een week later verbaas ik me er over dat er nog geen zwaar gewonden zijn gevallen in mijn wijk.
Heb zelfs meermaals met 0900-8844 gebeld om gevaarlijke situaties aan te geven, men gaat er niet eens op af! We hebben zelf (buurtbewoners) her en der waarschuwingen opgehangen en daar waar mogelijk lossen we de problemen zelf maar op.... echt ongelooflijk dit!
Ik was het weekeinde in nijmegen bij de 4daagsefeesten maar in sommige delen zie je zulke dikke takken liggen dat de boom simpelweg is gehalveerd. Ook vele dikke stammen in de middenberm van de wegen, ongelovelijk. Een stevig briesje en alles vliegt zo de weg weer op. | Gewijzigd: 19 juli 2010, 12:22 uur, door mrijkhals
Ik denk meer aan een valwind omdat al het puin een en dezelfde richting lijkt op te wijzen. Ik kan er naast zitten, was er niet bij, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik heb nog even een en ander op gezocht vooral ook om dat dit verschijnsel in Nederland vaker voor komt dan je zou denken.
Microburst
Ik denk meer aan een valwind omdat al het puin een en dezelfde richting lijkt op te wijzen. Ik kan er naast zitten, was er niet bij, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
wat ik vorige week maandag zag was valwind, en niet zo'n klein beetje ook. Maar het doet er niet toe, ook al had Sinterklaas deze schade aangericht. Het enige wat mij schokt is het grote gevaar dat er een week na dato nog steeds is! Het is hier gewoon gevaarlijk op straat!!
En natuurlijk echt jammer van de oudste eik van Hengelo, met zijn leeftijd van sowieso meer dan 120 jaar!