Een shelfcloud is herkenbaar aan zijn lijnen.
Een rollcloud zit los van te bui en rolt er voor uit. Deze kan enkele minuten over rollen voor de bui er is.
Een wallcloud is een wolk met een lagere basis alsof het lijkt dat er een muur op je af komt. Deze wolk heeft een eigen rotatie en kan een tornado produceren.
Foto 1 is een rollcloud, foto 2 een wallcloud en foto 3 een shelfcloud. | Gewijzigd: 12 juli 2010, 17:26 uur, door Nick (Amersfoort)
Ik weet niet hoor, maar dit is duidelijk geen wallcloud, dit is een shelfcloud of buienkraag!!
Ik ga me steeds meer verbazen, hoe mensen dingen gaan noemen waar ze geen verstand van hebben. | Gewijzigd: 12 juli 2010, 17:16 uur, door shelfcloud
Een arcuscloud zit aan de bui vast en is te onderscheiden van een shelfcloud door het ontbreken van de lijnen.
Een shelfcloud is herkenbaar aan zijn lijnen.
Een rollcloud zit los van te bui en rolt er voor uit. Deze kan enkele minuten over rollen voor de bui er is.
Een wallcloud is een wolk met een lagere basis alsof het lijkt dat er een muur op je af komt. Deze wolk heeft een eigen rotatie en kan een tornado produceren.
Foto 1 is een rollcloud, foto 2 een wallcloud, foto 3 een arcuscloud en foto 4 een shelfcloud.
Volgens mij vallen onder arcusclouds 2 soorten.. Namelijk: roll en shelfclouds.. Het is de benaming van het soort.. Een wallcloud is iets wat daar los van staat en bevint zich vaak aan het einde van een bui (terwijl de roll en shelfcloud zich aan het begin bevinden). | Gewijzigd: 12 juli 2010, 17:18 uur, door Chantastisch
Ja dat klopt!
Onder arcus vallen rollclouds, shelfclouds en arcus verwanten. Een wallcloud staat helemaal los van de wolken soort arcus, bij mij staat dat onder, bijzondere bewolking!
Ja meestal in dit soort gevallen wil ik dit een Arcuscloud noemen (Arcus aanverwanten)
Maar wallcloud en rollcloud vallen per definitie af!
Dan nog een keer info over de arcuscloud:
Er zijn dus twee soorten, een shelfcloud en een rollcloud. Bij twijfel, zeg gerust arcuscloud zodat je nooit fout kan zitten. In het Nederlands vertaalt een "buienkraag".
Gegroet!
Er zijn dus twee soorten, een shelfcloud en een rollcloud. Bij twijfel, zeg gerust arcuscloud zodat je nooit fout kan zitten. In het Nederlands vertaalt een "buienkraag".
Gegroet!
Nou bij mij is het allang duidelijk, alleen hier op het forum wordt alles doorelkaar gehaald, amateurs!!
Gegroet!
Staat genoteerd!