Onweer is en blijft iets aparts voor mij, aan de ene kant vind ik het leuk en spannend en geeft het een kick en aan de andere kant toch wel iets angst als het erg dicht bij is .
Ik wil daar beter mee leren omgaan om dat minder te hebben,waardoor ik dus graag foto's wou gaan maken van onder andere de bliksem .
Ik had gelezen om de auto in te stappen en naar een open veld te rijden daar lekker te gaan kijken.
Dat heb ik ook gedaan en heb daar mijn statief en camera geplaatst omdat de onweer nog ver weg leek te zijn.
Daar heb ik dus ook mijn eerste bliksem op foto weten vast te leggen wat dus eigenlijk wel een kick gaf. Het weer lichten wel om mij heen maar de bliksem was ver weg z'n 15 seconde dus ongeveer 5 km. tot dat in eens het recht boven mij ging weer lichten en de kick ineens weg was.. waarom, heb geen idee schrok er eigenlijk van
Dus ik had de boel heel rap in de auto .(achteraf kan ik er wel weer om lachen ) Ik ben naar een andere plek gereden op een dijk gaan staan.
Daar leek het eerst ook wel rustig dus statief weer te voor schijn gehaald en weer opnieuw een paar foto's gemaakt, totdat het begon te druppelen.
De spullen weer in de auto gezet en afgewacht maar toen brak de pleuris los.. wat een nood weer dat het op een gegeven moment niet meer grappig was toen we er midden in zaten duurde dus ook nog even voordat we naar huis konden.
Achteraf hoorde ik dat ik het niet helemaal goed aan gepakt had en eigenlijk best gevaarlijk kon wezen dat ik foto's ging maken op die plekken en ik dacht dat ik het nog wel zo goed gedaan had
Goed hier onder zijn de foto's die ik gemaakt hebt. Ik heb gezien dat mijn statief niet helemaal waterpas stond sorry daar voor.
Ik had gister de foto's al willen plaatsen maar ik kreeg het niet voor elkaar, vandaag te horen gekregen dat het maximaal 1024pixels moet wezen, dus alles verkleint, maar verder is er geen bewerking aan toegepast.je kunt nog op de foto's klikken voor een iets groter resultaat. Ik moet zeggen dat ze volgens mij voor de rest wel redelijk goed gelukt zijn voor de eerste keer
Mvg Mike
Dit was op de eerste plek:
Eerste kleine bliksem op de foto
Dit was mijn eerste mooie bliksem vast gelegt:
Dit was de tweede plek:
foto van een boom, volgens mij op in geslagen
Wat weer licht foto's:
| Gewijzigd: 12 juli 2010, 12:02 uur, door mike25