Joepie, mijn tweede sjees! Ik had zorgvuldig mijn wekker klaar gezet -aka mobiel-, rond 9.15 zou ik dan weer gewekt worden. Mijn ogen vielen namelijk dicht nadat ik de zoveelste aflevering wipeout had gezien. Toen ik wakker werd was het warm, licht en ik had géén idee hoe laat het was. Slaperig keek ik op de wekkerradio van mijn broer, en zag tot grote schrik dat het sowieso middag geweest was. Mijn handen zochten razendsnel naar mijn mobiel, was ik er op gaan slapen en was het touch screen aangegaan, zodat hij leeg was voor hij mij kon wekken? Ik vond hem ergens half onder mijn kussen en half onder mijn arm . De batterij was niet leeg, dus verwachtte ik dat de wekker niet luid genoeg geweest was. Dik had al gesmst een uur geleden. Ik rende naar beneden en bekeek de radarbeelden, startte de chat op, smste Dik terug en kreeg zo alles nog op de pootjes terecht. Ik wierp nog met een schuin oog een blik op de radar en zag nog niks bijzonders, tot zo maar op eens een buitje verscheen boven Utrecht. Hij ging richting de polder en ik verwachtte dat we onze oude chaseplek inclusief de ramptoeristen zouden opzoeken. Onderweg kwamen we omgevallen bomen tegen en takken die afgeknapt waren, het was ook in de polder goed tekeer gegaan. We zagen de koppen de lucht ook al inschieten, het was overal bezig rondom ons heen. Helaas kwamen de buien net zo snel als ze weer gingen, het verwachtte onweer bleef dus uit. Al waren er wel mooie toppen rondom ons heen. We dwaalden via Kampen af richting Genemuiden en co, richting Hasselt om via Staphorst/Rouveen/Ijhorst weer mij af te zetten bij huis. Ik had zeker genoten, want Dik is een zeer gezellig persoon! Helaas kon Ingrid dus niet mee, maar ze heeft nu al beloofd de volgende keer mee te gaan, dus gheghe.. Daar houd ik Ingrid wel aan!
De picca's zijn wat mislukt en ik kan de panorama's niet vinden, mijn mobiel was namelijk gelijk mijn camera en ik + touchscreen is niet echt handig qua combinatie.
:P
* dit is alles wat ik gehoord heb qua tornado nieuws in NL