Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Armstrong, PA; Butler, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:13:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

20 Nov 2024 23:01:36
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Diem
Lid
11 juli 2010, 15:52 uur | Bericht #136097
Ik heb nog een paar onweersfilmpjes van gisteren alleen is het totaal 1,5 uur film aan elkaar (5 filmpjes) . Daarom wil ik alleen de beste stukjes eruit halen. Nu kan ik bij moviemaker kiezen voor een begintijd en eindtijd alleen staat ertussen dan ook nog rommel. Die stukjes probeer ik dan te verwijderen, alleen kloppen die stukjes film dan niet meer die ik heb geselecteerd Heeft er iemand ervaring met moviemaker hoe je het simpelst de belangrijkste scenes eruit haalt en achter elkaar zet?

Het lijkt alsof ik alle stukjes goed achter elkaar heb geplakt, maar zodra ik het af laat spelen zijn het opeens andere scenes.
Dus als die scene afgespeeld wordt is het een andere dan die ik geselecteerd heb. Ook is het geluid soms wat bij een andere scene hoort. Als die scene wordt afgespeeld en ik klik erop, dan krijg ik pas de goede scene. Hoe kan dit?

Alvast bedankt | Gewijzigd: 11 juli 2010, 17:07 uur, door Diem
Diem
Lid
12 juli 2010, 15:13 uur | Bericht #137559
Heb het eindelijk na uren voor elkaar gekregen. Weliswaar niet met moviemaker maar met een ander programma.
Waarom deze advertentie?
talkyr86
Lid
12 juli 2010, 20:02 uur | Bericht #138031
Zat ook nog even te kijken, maar ik snap em zelf ook niet hehe.
thijmco
Lid
12 juli 2010, 20:46 uur | Bericht #138102
misschien ALS iemand ideeen heeft voor een ander programma , wat makkelijker werkt, hou ik me OOK aanbevolen!!

SC
Diem
Lid
12 juli 2010, 21:58 uur | Bericht #138167
Citaat van talkyr86, maandag 12 juli 2010, 20:02 uur Zat ook nog even te kijken, maar ik snap em zelf ook niet hehe. Wat snap je niet? Mijn vraag of heb je hetzelfde probleem als ik met moviemaker?

QUOTE(supercell @ Jul 12 2010, 20:46) <{POST_SNAPBACK}>
misschien ALS iemand ideeen heeft voor een ander programma , wat makkelijker werkt, hou ik me OOK aanbevolen!!

SC
Ik heb het hiermee voor elkaar gekregen:
http://www.fraps.com/download.php
Diem
Lid
19 juli 2010, 13:53 uur | Bericht #141638
Dat Fraps is ook hopeloos
Watermerk blijft in beeld staan en ook het aantal frames knippert linksboven in de hoek. Welk (simpel,gratis) programma kan ik dan het beste gebruiken?
Ik probeerde het filmpje net te uploaden naar youtube maar de kwaliteit is zwaar bagger.
Wat kan ik daaraan doen?
Diem
Lid
28 augustus 2010, 22:37 uur | Bericht #150942
Iemand die een goed programma weet om te bewerken (eventueel software)? Het belangrijkste voor mij is om scenes uit een film achter elkaar te zetten. Met moviemaker gaat het dus niet Ik ben dus bereid om eventueel software aan te schaffen, maar dat moet niet al te duur zijn omdat het belangrijkste voor mij dus is om scenes uit een film te knippen en achter elkaar zetten met wat muziek onder. Mooie filmpjes (waaronder onweer) op je pc zonder wat ermee doen is ook zonde
Harmos
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2010, 14:29 uur | Bericht #151117
Nou je kan best wat moois maken met Moviemaker, scenes knippen en plakken dus ook. Muziek eronder zetten werkt ook prima, zie hier een van mijn resultaatjes.

http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry166115
Whatever weather you may encounter, enjoy.
29 augustus 2010, 14:34 uur | Bericht #151119
Het ligt er ook aan of je Movie Maker in XP hebt of Windows Live Movie Maker in windows 7.
In de XP versie had je veel meer opties. Ik wou bijvoorbeeld mijn filmpje versnelling en het ging nog niet ns
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Diem
Lid
29 augustus 2010, 23:47 uur | Bericht #151425
Citaat van Harmos, zondag 29 augustus 2010, 14:29 uur Nou je kan best wat moois maken met Moviemaker, scenes knippen en plakken dus ook. Muziek eronder zetten werkt ook prima, zie hier een van mijn resultaatjes.

http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry166115
Ik weet dat je wat moois kan maken met Moviemaker, alleen ik heb er problemen mee helaas. Lees m'n beginpost maar even, misschien weet jij een oplossing

QUOTE(moniquepeeters @ Aug 29 2010, 14:34) <{POST_SNAPBACK}>
Het ligt er ook aan of je Movie Maker in XP hebt of Windows Live Movie Maker in windows 7.
In de XP versie had je veel meer opties. Ik wou bijvoorbeeld mijn filmpje versnelling en het ging nog niet ns
Moviemaker op Windows 7 heb ik voldoende aan. Helaas heb ik er dus problemen mee, dus nu zoek ik naar een oplossing (probleem verhelpen of andere software).
madeagle1
Lid
30 augustus 2010, 00:42 uur | Bericht #151437
Voor een oplossing hou ik me ook aanbevolen.
Ook ik kan absoluut niet met dat Moviemaker overweg terwijl ik echt niet gek ben op softwaregebied.
Ook mij lukt het niet om de nutteloze stukjes eruit te knippen en het juiste materiaal te bewaren.
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar gelukkig ben ik niet de enige dus
30 augustus 2010, 06:33 uur | Bericht #151450
Ik zal binnenkort wel een korte, maar duidelijke handleiding voor windows movie maker plaatsen.

Er is trouwens een versie voor Windows Vista / 7. In plaats van Windows Live movie maker kun je dus de ouderwetse Windows Movie Maker gebruiken. hier de link. Scroll even naar beneden, en klik op downloaden achter "MM26_NL.msi"

Windows Movie Maker is niet moeilijk te begrijpen, je moet net weten waar de knoppen zich bevinden...
30 augustus 2010, 08:54 uur | Bericht #151461
Ik heb zojuist een kleine, korte handleiding gemaakt en online gezet voor het knippen en verwijderen van onnodige delen van video's in Windows Movie Maker 2.6. Deze is hier te vinden. Ik zal deze link ook in mijn handschrift zetten...
Diem
Lid
30 augustus 2010, 19:46 uur | Bericht #151617
Citaat van Peter Middelveld, maandag 30 augustus 2010, 8:54 uur Ik heb zojuist een kleine, korte handleiding gemaakt en online gezet voor het knippen en verwijderen van onnodige delen van video's in Windows Movie Maker 2.6. Deze is hier te vinden. Ik zal deze link ook in mijn handschrift zetten... Dank je Ik zal er morgen is naar kijken. Hopen dat ik dan geen verkeerde scenes meer krijg.
pyro
Lid
30 augustus 2010, 19:56 uur | Bericht #151620
Download Adobe premiere pro 2.0 als torrent
Is al redelijk oud en vraagt dus niet belachelijk veel.
Een niet te oude pc trekt dit wel

Is een voltallig videobewerkingsprogramma om je video bijvoorbeeld breedbeeld te maken, muziek eronder, teksten toevoegen etc. professionele kwaliteit.

Hier een voorbeeld van een weerfilmpje dat ik geheel in dit programma heb bewerkt:

http://www.youtube.com/watch?v=4Dudsq5HP5g
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
30 augustus 2010, 21:02 uur | Bericht #151644
Iedereen gebruikt weer wat anders... Omdat ik zelf WMM gewend ben, ben ik hier aardig mee gedreven. Heb in de afgelopen tijd dat ik het ken vanaf WinXP aardig wat filmpjes mee bewerkt...
Pascalll
Lid
30 augustus 2010, 21:46 uur | Bericht #151660
Je kunt ook MAGIX gebruiken als bewerk programma. Dat programma gebruik ik dus altijd voor mijn video's te bewerken. Dit programma is gemakkelijk en handig. Ik heb even geen link voor je, maar er zijn tientallen filmpjes op youtube. Van dat programma. Niet alleen dit, MAGIX heeft ook een converter. Als je camera bijvoorbeeld .mpg maakt dan kan MAGIX hem converten in .wmv Dat doe ik meestal. Daarna bewerk ik hem ook gewoon met WMM | Gewijzigd: 30 augustus 2010, 21:47 uur, door Pascalll
Wijsheid overwint niet. Blijf aandacht houden bij het weer.Bekijk www.pascalsoomers.webnode.com voor een weer site met een locatie voor Oirsbeek!
pyro
Lid
30 augustus 2010, 22:08 uur | Bericht #151672
Adobe premiere vraagt in het begin wel even wat aandacht, maar het is goed te doen.
Als je eenmaal goed thuis bent in dit programma en inzicht krijgt in de vele opties, zal je niks anders meer willen.

Voor de eerste stappen wat betreft video-editing is movie maker een stuk makkelijker en voldoende voor internet filmpjes. De videokwaliteit na moviemaker is niet altijd voldoende om je films scherp als DVD te bekijken etc. But tell me iff i'm wrong! Bij mij resulteert een moviemaker filmpje op mn tv als youtube-kwaliteit en ik wil nou eenmaal meer...

Als 3e monitor gebruik ik een 42 inch-plasma aan de andere kant van de kamer. De breedbeeld 16:9 avi filmpjes die ik in premiere maak, blijven zeer scherp te bekijken.

Dat neemt niet weg dat ik dat meestal 1 gig. aan ruimte kwijt ben voor een filmpje van 4 minuten
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Diem
Lid
30 augustus 2010, 22:55 uur | Bericht #151678
Citaat van pyro, maandag 30 augustus 2010, 19:56 uur Download Adobe premiere pro 2.0 als torrent
Is al redelijk oud en vraagt dus niet belachelijk veel.
Een niet te oude pc trekt dit wel

Is een voltallig videobewerkingsprogramma om je video bijvoorbeeld breedbeeld te maken, muziek eronder, teksten toevoegen etc. professionele kwaliteit.

Hier een voorbeeld van een weerfilmpje dat ik geheel in dit programma heb bewerkt:

http://www.youtube.com/watch?v=4Dudsq5HP5g
Ziet er goed uit, morgen ff naar dat programma kijken Werkt dat programma met AVCHD?

Ook kijk ik naar Moviemaker of het nu wel wil lukken. Hoe kan het dat de kwaliteit zo achteruit gaat als ik het met Moviemaker heb bewerkt? Of is dat met elk programma zo? Ik probeerde het filmpje te uploaden naar youtube, maar de kwaliteit was heel slecht.

QUOTE(Pasmanniejjj @ Aug 30 2010, 21:46) <{POST_SNAPBACK}>
Je kunt ook MAGIX gebruiken als bewerk programma. Dat programma gebruik ik dus altijd voor mijn video's te bewerken. Dit programma is gemakkelijk en handig. Ik heb even geen link voor je, maar er zijn tientallen filmpjes op youtube. Van dat programma. Niet alleen dit, MAGIX heeft ook een converter. Als je camera bijvoorbeeld .mpg maakt dan kan MAGIX hem converten in .wmv Dat doe ik meestal. Daarna bewerk ik hem ook gewoon met WMM
Oke, MAGIX is volgens mij geen gratis programma toch? Ik probeer eerst naar gratis programma's te kijken, aangezien ik het voornamelijk gebruik om stukjes film achter elkaar te zetten met eventueel muziek eronder. Mocht de kwaliteit heel slecht zijn bij die gratis programma's, wil ik best (niet al te dure) software aanschaffen | Gewijzigd: 30 augustus 2010, 22:57 uur, door Diem
30 augustus 2010, 23:02 uur | Bericht #151680
Citaat van Diem, maandag 30 augustus 2010, 22:55 uur Ook kijk ik naar Moviemaker of het nu wel wil lukken. Hoe kan het dat de kwaliteit zo achteruit gaat als ik het met Moviemaker heb bewerkt? Of is dat met elk programma zo? Ik probeerde het filmpje te uploaden naar youtube, maar de kwaliteit was heel slecht.

Je kunt met WMM kiezen welke kwaliteit je wilt hebben, en daarbij, wanneer je de filmpje upload naar youtube is de kwaliteit altijd eerst slecht, want de servers bij youtube gaat berekenen welke kwaliteit de filmpje heeft, na gemiddeld een kwartier is de film wel op kwaliteit zoals je het gemaakt hebt...
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 994 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 994, lezen 7 mensen het topic "Onweerskansen 10 en 11 september".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden