ik lag op bed toen opeens een felle flits en harde knal ingeslagen bij ons thuis alle stoppen er uit
dus vader uit bed en alles weer goed zetten hij was dan al niet boven en toen weer flits boem dus weer na beneden en alles weer goed maken met de stoppen
dus ik riep al blijf maar beneden hij komt vast nog wel een keer en ja hoor nog een keer flits boem net op het moment dat ik dat gezegd had.
daarna 5 sec later nog een keer en 5 sec later weer een keer.
en dat alles hier bij ons in de buurt 2 keer in het sportcomplex tegen over ons huis 1 keer een inslag met vuurbal in een regenpijp paar straten verder op en dan nog 2 verspreid over de wijk in een boom en nog een huis
iemand ook een verklaring hier voor
dat het 5 keer achter elkaar in dus 5 min tijd inslaat in de zelfde wijk?
gr bas
ik lag op bed toen opeens een felle flits en harde knal ingeslagen bij ons thuis alle stoppen er uit
dus vader uit bed en alles weer goed zetten hij was dan al niet boven en toen weer flits boem dus weer na beneden en alles weer goed maken met de stoppen
dus ik riep al blijf maar beneden hij komt vast nog wel een keer en ja hoor nog een keer flits boem net op het moment dat ik dat gezegd had.
daarna 5 sec later nog een keer en 5 sec later weer een keer.
en dat alles hier bij ons in de buurt 2 keer in het sportcomplex tegen over ons huis 1 keer een inslag met vuurbal in een regenpijp paar straten verder op en dan nog 2 verspreid over de wijk in een boom en nog een huis
iemand ook een verklaring hier voor
dat het 5 keer achter elkaar in dus 5 min tijd inslaat in de zelfde wijk?
gr bas
Dat is ziek
Er is zeker wat mis bij jullie , een mast bij jullie? of mensen met van die leuke schotels?
De hond was doodsbang en vanaf dat ook wij bekomen waren van de ene verschoten we van de andere die volgende
Was best ziek eigenlijk. Er waren zeker mensen doodsbang. En zeker omdat het 4 uur droog onweerde
Vanaf 13 uur tot 18 uur zeer zwaar onweer maar de regen kwam pas rond 17 uur en zette dan al straten blank .
Dus van 13-17 uur was er geen druppel gevallen maar de donders en bliksems daarentegen waren nie mis, tijdens heel het onweer geen zuchtje wind
Kan iemand een verklaring geven dat het zo lang droog maar toch veel heviger dan anders onweerde?
(was btw de hevigste in mijn leven)
TaL
Tal: droog onweer is altijd heftiger dan nat onweer. Ik weet eigenlijk niet goed waarom. Misschien omdat vochtige (met regen gevulde) lucht beter geleid dan droge lucht. De bui kan dus meer spanning opbouwen voordat er een geleiding naar de grond ontstaat. Dat denk ik, maar of het echt zo is...
Vier uur lang droog onweer is wel heel uitzonderlijk en ken ik eigenlijk alleen uit War of the Worlds...
Moet wel heftig zijn geweest!
Verder op meerdere plekken gewoond en kan echt zeggen dat er verschil is binnen de kleine afstanden op Terschelling. Er zijn echt plekken die meer bliksem aantrekken dan andere op het eiland. In mijn vorige huis was het zowat elke bui raak. Altijd meer weer. Je schrikt je steeds rot.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
heb je de inslagen dan ook regelmatig kunnen zien??
Ik zou dan al lang shots hebben genomen!
Videocamera van flinke kwaliteit op stevig statief vanaf droge plek uren laten recorden. Zwaar ingezoomed op het punt met grootste kans op inslag.
Hmm, ik kan er zo bij wegdromen
heb je de inslagen dan ook regelmatig kunnen zien??
Ik zou dan al lang shots hebben genomen!
Videocamera van flinke kwaliteit op stevig statief vanaf droge plek uren laten recorden. Zwaar ingezoomed op het punt met grootste kans op inslag.
Hmm, ik kan er zo bij wegdromen
Ik was tot nu toe niet zo van de video. Nu ook nog niet zo erg, straks met Canon 550 of 600 misschien wat meer. Ik heb wel vanaf die plek mooie onweersfoto's gemaakt. Wat dat betreft was het wel een ideale plek. Maar het liefst schiet ik onweer uit mijn auto.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Er is zeker wat mis bij jullie , een mast bij jullie? of mensen met van die leuke schotels?
hey
nou heb geen idee er stond vroeger wel een grote zendmast van de kazerne bij ons in de buurt maar die was toen al lang weg maar die mast heeft ook al is voor problemen gezorgt
maar heb geen idee wij hebben geen schotels en masten in de buurt staan
weet wel dat we op het hoogste punt in de omgeving wonen mischien dat dat er iets mee te maken heeft?
hoop eigenlijk dat iemand een goede verklaring heeft voor het 5 keer achter elkaar inslaan in de zelfde buurt in nou denk 5 min.
gr bas
De onweersbui die in de nacht van woensdag op donderdag over Ooststellingwerf trok heeft her en der in de gemeente wat schade aangericht. Aan de Klazingaweg in Oosterwolde sloeg de bliksem in op een boom. De boom werd compleet in twee delen gespleten, donderdag werd hij door de gemeente geruimd. Onlangs is er al een foto van de boom geplaatst. Nu is er ook een filmpje gevonden.
http://www.zideo.nl/player/?playzideo=6c49655a6e6c6477&zideo=6c6f71546e46383d | Gewijzigd: 6 augustus 2012, 14:47 uur, door Janco Leupen