Tegen 12:45 werd de lucht heel donker bijna zwart, het leek bijna nacht.
We konden nog snel alles binnen halen voordat het noodweer begon.
We zijn gaan schuilen in de manege.
Het begon met hele harde wind. Omdat de manege nog in aanbouw was zaten er nog geen deuren in.
Het leek wel alsof er een tornado door de manege trok. De tuinstoelen en hout vlogen alle kanten op.
De ramen die een paar dagen ervoor waren geplaats vlogen er aan stukken weer uit.
En je werd compleet gezandstraald door al het zand en stof dat de wind meenam.
Daardoor kon je niet meer dan een paar meter vooruit kijken.
Je moest je in een hoekje tegen de muur drukken om niet weg te waaien.
Tijdens dit geweld waren veel bomen omgewaaid.
Daarna kwam de regen met bakken uit de lucht. In combinatie met de wind stond binnen de kortste keren alles vol water.
Onder de regen en wind onweerde het heel veel.
Overal was veel schade er lagen veel bomen op de wegen, en er waren overal dakpannen van de huizen gewaaid.
Helaas heb ik van dit alles geen foto's omdat mijn mobiel er mee ophield....
Ja en die bui die zie ik hier perfect aan komen!
Maar ik vind persoonlijk dat het KNMI heel erg makkelijk is met Weeralarmen uitgeven, ik vind dat ze daar een stuk preciezer in moeten zijn... Tevens ook Severe Weather outlook.... het heeft hier gewoon 10minutjes geregent en 5minuten gerommeld... | Gewijzigd: 12 juli 2010, 19:41 uur, door Ivars20
Uitvoerder vroeg nog wat er gebeurt als de bliksem in en toren kraan slaat terwijl de machinist in de cabine zit. Antwoordt je bent hartstikke dood. Drukt je wel even met de neus op de feiten wat weer betreft.