en die onweers bui bij noord-frankrijk belgie lijkt straks meer de noord-zee op te trekken
Nou, er groeit alweer wat onder dat Franse puntje, en nou hoop ik dat er straks weer een mooie update komt van de weerlui, maar het zou me niks verbazen als we een nieuwe lijn buien scoren vanuit het zuiden. Zie ook de Europese IR (die helaas even stilstaat, ik denk overbelast). Wind draait langzaam naar west, dus dat gaat ons raken. Zeeland. in elk geval.
en die onweers bui bij noord-frankrijk belgie lijkt straks meer de noord-zee op te trekken
Nou, er groeit alweer wat onder dat Franse puntje, en nou hoop ik dat er straks weer een mooie update komt van de weerlui, maar het zou me niks verbazen als we een nieuwe lijn buien scoren vanuit het zuiden. Zie ook de Europese IR (die helaas even stilstaat, ik denk overbelast). Wind draait langzaam naar west, dus dat gaat ons raken. Zeeland. in elk geval.
Ik vind het tot nu toe wel meevallen eigenlijk. Het regent inmiddels wel maar heb ramen en deuren nog wagenwijd open.
Kijk naar het weerpraatje van Frank Deboosere. Er kan nog altijd iets komen deze namiddag.
voor belgie ja, maar voor ons in het NW-en denk ik niets meer!
Wat in Belgie is schuift zo naar NL. Er onstaan alweer lossen buien. Zolang het koufront er nog is kunnen die buien fors uitpakken. Pas vanavond/vannacht schuift het koufront door en ja, dan kun je pas zeker zeggen dat je niets meer krijgt.
dat begrijp ik, maar denk toch dat ze een voorkeur voor het oosten hebben
kijk maar naar die SL boven N-O nederland..
Heb een diepe dreun op camera staan
Ben nu even gestopt met filmen want werd moe in de arm...
foto's maken heeft geen zien, ik krijg het beeld niet donkerder met de instelling ISO 100 en F22
De politie waarschuwt mensen om niet de weg op te gaan als 't niet noodzakelijk is.
Op verschillende plekken in Overijssel is een gevaarlijke situatie ontstaan op de weg door omgevallen bomen. Bijvoorbeeld op de Rossumerstraat tussen Ootmarsum en Rossum. Daar zijn tientallen bomen op de weg gevallen. Ook zou een deel van 't asfalt van de weg weggeslagen zijn.
Het noodweer veroorzaakt ook in Overijssel veel overlast. Er zijn problemen met het mobiele telefoonverkeer en op een aantal plaatsen is de stroom uitgevallen.
In de binnenstad van Enschede bijvoorbeeld zitten zo'n duizend huishoudens, winkels en bedrijven zonder stroom. In de Klanderij zijn alle winkels gesloten. Netwerkbeheerder Enexis verwacht dat de problemen binnen 2 uur zijn opgelost.
Het dak van het station in Hengelo is gedeeltelijk naar beneden gekomen en op een bovenleiding gevallen. Daardoor is er beperkt treinverkeer.
In Lemselo is het dak van een boerderij gewaaid.