WTF???
Ik woon in Hengelo (10 km van jou) en zie niets van dat alles. Lucht is wat grijzig en het waait een beetje. Maar niks donker, geen spat regen en heeel, heeeeeeel ver weg een rommeltje zo nu en dan.
Ik vraag me soms echt af of we hier zon anti-onweer installatie hebben ofzo...
Ja ten oosten van Zwolle gaat het inderdaad goed tekeer. Ik hoor het echt continue rommelen (en dat al ca 20min lang), met hier en daar een bliksemflits
Wat nu in Frankrijk zit trekt waarschijnlijk via Luxemburg en zuid-oost Belgie weg naar Duitsland. Helaas. Nou gelukkig hebben we Zaterdag wel een mooie avond gehad
zal duitsland intrekken woensdag opnieuw kans op onweer; bovendien is het hier nu alweer flink zonnig met 23° | Gewijzigd: 12 juli 2010, 13:04 uur, door jones
Ik woon in Hengelo (10 km van jou) en zie niets van dat alles. Lucht is wat grijzig en het waait een beetje. Maar niks donker, geen spat regen en heeel, heeeeeeel ver weg een rommeltje zo nu en dan.
Ik vraag me soms echt af of we hier zon anti-onweer installatie hebben ofzo...
Echt, eerst wordt het aardedonker. Daarna heel veel wind. Daarna heel veel regen, maar weinig wind. Onweer valt tegen.
Het trekt wel richting Hengelo nu, dus je hebt geluk.
dit is eerder voor luxemburg, duitsland en eventueel zuiden van nederland
de dag is net begonnen
er komt nog veel meer onze kant op
wint draait nog steeds ZW en in nederland naar NNW
België nu droger maar in N-Fra nieuwe zware buien. Voorlopig dus geen sein 'veilig', wel soms droog weer en wat zon. http://is.gd/doTXi
bron: weerplaza
dus: komt wel degelijk naar NL!
ik verwijs jullie graag naar een ander topic op dit forum over een mogelijk geval van een gefotografeerde bolbliksem.
Onweer Groningen 11/12 juli 2010