Meestal wanneer een huis of gebouw potdicht is en er komt een tornado langs dan explodeert het gebouw door het drukverschil.
Goede tip maar we kennen hier alleen geen tornado's.
Wellicht wat flinke windstoten maar dan heb je volgens mij nagenoeg geen drukverschil.
Voor de rest is het rode buiengebied op de buienradar hier overgetrokken maar viel het onweer erg mee.
Er was wel wat onweer en regen maar niet te vergelijken met gisterenavond.
Het is nu weer droog en de zon komt er af en toe weer door.
Het is helaas niet veel afgekoeld door de regen, dat is wel jammer.
Hey Jaap ....
Ik zit precies op de scheiding van de donkere lucht. 1ne kant strak blauw en de kant van jullie donker. Ben benieuwd of er nog wat uit komt. Op buienradar zakt de hele dreiging ook al flink af, het rode is inmiddels al zo goed als weg.
Gr.
Zwolle, Abel Tasmanstraat | Gewijzigd: 11 juli 2010, 16:24 uur, door Flamingo
Vind wel dat Nederland steeds extremer weer krijgt, eerst al dat sneeuw 2009/2010 en nu dikke zware onweersbuien
Dus waarom geen tornado, zou toch best kunne?
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik zit precies op de scheiding van de donkere lucht. 1ne kant strak blauw en de kant van jullie donker. Ben benieuwd of er nog wat uit komt. Op buienradar zakt de hele dreiging ook al flink af, het rode is inmiddels al zo goed als weg.
Gr.
Zwolle, Abel Tasmanstraat
he kerel!
Mooi gezicht he die wolken. Nou moeten maar ff zien wat ze doen...
Dus waarom geen tornado, zou toch best kunne?
ben ik met je eens.. wat ik gister avond tot vannacht allemaal heb gezien
4 a 5 bliksems te gelijk in de lucht enzo, bolbliksems
nooit eerder gezien hier in de kop van noord holland
(tussen den helder en schagen)
Wel dus Morgen is er bijvoorbeeld een kleine kans.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Mooi gezicht he die wolken. Nou moeten maar ff zien wat ze doen...
ja indd, ik woon in dalfsen, maar ik zie ze allemaal indd richting zwolle, maar ze komen maar niet dichterbij:P:(, maarja, we wachten het wel af
Meestal wanneer een huis of gebouw potdicht is en er komt een tornado langs dan explodeert het gebouw door het drukverschil.
ff op reageren;
De fabel: De lage druk in de tornadoslurf is de oorzaak dat huizen a.h.w. exploderen wanneer de tornado rechtover komt.
Het feit: Het zijn de zware windsnelheden en het rondvliegende puin dat de grootste schade aan gebouwen aanricht.
De fabel: Ramen moeten worden opengezet voordat de tornado uw huis bereikt om de drukverschillen te nivileren om zo de schade te verminderen.
Het feit: Niet doen! Openstaande ramen geven het rondvliegende puin eerder de kans om uw huis binnen te dringen. Ga in elk geval niet bij of voor een raam schuilen i.v.m. puin of wind die wel door het ruit weet heen te dringen.
Bron: © Meteonet | Gewijzigd: 11 juli 2010, 16:38 uur, door Alain.d
mmm vanavond kan nog vanalles gebeuren. vooral vanavond. maar dan moet je wel net dikke pech hebben om juist die bui mee te krijgen haha. denk dat het pas leuk word vanaf vanaacht/morgenvroeg.
heb je ooit van een tornado parameter gehoord zie vewachting van jan daar staat toch echt duidelijk in dat er behoorlijk grote kans is op een tornado en op wikipedia staan alle tornado's van de afgelopen paar eeuwen en dan zijn er nog al wat pff
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
jha die slaat behootlijk goed uit morgen!