Maar zoals meer mensen hier al aangeven lijkt het me niet geweldig als een grotere tornado zich in het huidige, dichtbevolkte Nederland manifesteert.
De Tornado's van Chaam en Tricht zorgden destijds al voor veel schade in Nederland en in die tussenliggende 40+ jaren is het hier alleen maar drukker geworden.
Laat ze maar lekker op de plains in Kansas blijven.
(overigens wel een erg interessante situatie). | Gewijzigd: 11 juli 2010, 13:16 uur, door olivetomato
Maar zoals meer mensen hier al aangeven lijkt het me niet geweldig als een grotere tornado zich in het huidige, dichtbevolkte Nederland manifesteert.
De Tornado's van Chaam en Tricht zorgden destijds al voor veel schade in Nederland en in die tussenliggende 40+ jaren is het hier alleen maar drukker geworden.
Laat ze maar lekker op de plains in Kansas blijven.
(overigens wel een erg interessante situatie).
Dus jij weet er veel van, dus... zijn de huizen in Nederland een beetje bestand tegen zo iets?
Lijkt me dood eng trouwens, mocht het gebeuren...
De wind zwak? Ik snap het niet meer..
Windhozen, tornado's komen hier niet echt voor.
Toch wel, kijk maar eens naar de nieuwsberichten van gisteren. Een windhoos was dichterbij dan je denkt, namelijk bij het Elizabeth Ziekenhuis.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ligt er natuurlijk aan hoe sterk hij is
klopt,ligt natuurlijk wel aan de kracht ervan,maar omdat het fenomeen "tornado" zeldzaam is,zijn de gebouwen er niet voor gebouwd.
Denk dat het noordelijk langstrekt.
Voorspelt niet veel goeds voor al de mensen die nu al massaal aan het verzamelen zijn op de pleinen waar de grote schermen zijn vandaag :-S laten we maar hopen dat het allemaal goed gaat.
In deze situatie (hitte en veel vocht) kunnen er binnen enkele minuten buien ontstaan, omdat de radar veelal met een kwartier vertraagt is klopt het dat je nog niks ziet
Lijkt me dood eng trouwens, mocht het gebeuren...
Haha....Nee.
Ik weet er niet heel veel van.
Lijkt me dat de huizen hier er wel iets beter tegen bestand zijn dan de Amerikaanse huizen, maar ik zou persoonlijk geen F3 over mijn huis willen hebben....
Hmmm dom van me...dat had ik moeten weten Maar het wordt heel snel donkerder. Het rommelen lijkt aaneengesloten, alsof er vliegtuigen constant opstijgen .
Floep, het eerste felle buitje is een feit!
EDIT: Kreng zit ook gelijk 10-11km hoog. Laat maar groeien! | Gewijzigd: 11 juli 2010, 13:36 uur, door Benjamin
Floep, het eerste felle buitje is een feit!
Dat is degene waar ik tegenaan kijk. Die is in tijd van 15minuten opgekomen.
Benauwdheid heeft sinds een uur tijd onmenselijke proporties aangenomen. Het is hier niet te harden. Veel erger nog dan gisteren. | Gewijzigd: 11 juli 2010, 13:34 uur, door iwantje