Helaas is deze week mijn statief kapot gegaan , dus moest ik het met de hand vast houden.
Het noodweer kwam eraan! (Ja, heb de kleur eruit gehaald, anders schoot de lantaarnpaal er boven uit met licht..
Toen kwam het 2de noodweer complex en heb ik verder geen foto's kunnen maken ivm regen
Ik wou nog wel even doorgaan TOT het ging regenen, maar accu was op.. ik bestel er nog wel 1 bij
Het ging weer mooi los he. Ben nog wel voor het raam wezen kijken, maar het waren velle flitsen en een paar mooie CG's geen foto's gemaakt, ben weer gaan slapen, het knalde mij nog niet hard genoeg | Gewijzigd: 11 juli 2010, 07:18 uur, door erwinphiassen
Er komt opnieuw onweer aan nu, helaas is dat overdag, ik denk dat als ik de sluiter openzet voor 5 seconden, veel te licht is. of moet de iso op zeer laag?
Overdags is het beter om ISO 100 te gebruiken, ik denk dat je sluitertijd en diafragma ook niet te lang en te ver open moeten staan. Je hebt nu van alle kanten licht maar als je foto's toch te licht uitvallen kun je in photoshop je brightness and contrast wat bijstellen om de foto weer op normale verlichting te krijgen.
Neem eerst wat test foto's dan kun je de situatie wat beter inschatten.
De foto's zien er goed uit hoor!
Thanks!
vaste hand valt wel mee je ziet de huizen met een beetje vage rand helaas.
Met die inslag was echt alleen DIE bliksem, en aangezien dat zo snel gaat, viel het ook niet op dat het in de hand genomen was