Ook vanaf de snelweg was deze cel goed te zien.
Het echte werk begon pas om 21:00 uur toen de enorme lijn met onweer steeds dichterbij kwam. Na een blik vanuit het dakraam toch maar besloten om even een stukje de polder in te rijden voor vrij zicht. De shelfcloud die toen opdoemde was onbeschrijfelijk mooi. Onderstaande foto was ons eerste blik op de enorme shelfcloud, die op dat moment nog niet heel bijzonder leek.
Naarmate de shelf dichterbij kwam werd toch wel duidelijk dat we met een prachtige versie te maken hadden. De shelfcloud werd aan alle kanten omgeven door bliksemschichten. Het was een enorm machtsvertoon van moeder natuur. Prachtig om naar te kijken.
De luchten onder de shelfcloud waren eveneens prachtig en extreem turbulent. Overal waren bewegingen en rotatie te ontdekken. Erg bijzonder om te zien.
Naarmate de shelfcloud verder over ons heentrok werden de luchten steeds mooier en mooier. De volgende foto's hebben geen uitleg meer nodig. Ze spreken voor zichzelf. Het is veruit de mooiste versie van dit weersfenomeen die ik tot nu toe met eigen ogen heb mogen zien.
Hierna hebben we ons uit de voeten gemaakt. De luchten waren groenachtig van kleur en ik wilde het niet riskeren om in een hagelkern terecht te komen. Het onweer dat hierna volgde was vrij heftig, maar betrof voornamelijk hoogteonweer. Een filmpje hiervan zal in de loop van zondag verschijnen. Ik heb in elk geval erg genoten! Alle foto's zijn overigens onbewerkt. | Gewijzigd: 11 juli 2010, 01:19 uur, door Narmolanya
De eerste paar foto's zijn in de omgeving van Papendrecht gemaakt. De foto's van de shelfcloud zijn tussen Streefkerk en Nieuw-Lekkerland gemaakt.