Jammer van de kwaliteit, maar ik ben dus ook geen held met filmen/fotograferen.
Voor eigen gebruik is filmen echter wel een goed idee! Zal mijn videocamera er de volgende run ook eens bijpakken.
Hoor net de brandweer langsgillen... Zal wel iets met deze bui te maken hebben dunkt me.
Hoop dat die tweede buienlijn nog iets gaat brengen, maar mij hoor je niet meer mopperen!
dus beter uitzicht als mij ik kijk op de flats van de oostriklaan en op de scheg nu hopen op meer vuurwerk
Debbieke kan je het hier zo nog wel allemaal bijhouden?
Proficiat aan iedereen die hier foto's heeft gepost, ze zijn allemaal om ter mooist!
gaat wel hoor
Onweersdagen: 0
Ik was net aan het werk bij zo'n bekende Fastfood keten, we zagen het onweer vanuit de verte aankomen maar het leek langs te gaan, eventjes later schoot het raam open, wind raaste naar binnen en het regen viel nog mee, opeens nam dat ook toe en toen stond de bekende straat langs de fastfood zaak blank, door die wind vlogen ook 2 parasols eventjes de parkeerplaats zowat over
Dit was echt heerlijk, die wind, die regen, die onweer, volgens mij sloeg het in bij een telefoonpaal, want het mobiele netwerk lag zelfs eventjes plat! Maar wauw o wauw, wat was dat mooi ! Nu is het jammerlijk hier overheen I want some more!
DE BILT - Het KNMI heeft zaterdag een waarschuwing gegeven voor extreem weer. Er is zaterdagavond grote kans op zware onweersbuien die gepaard kunnen gaan met windstoten en zelfs hagel.
bron: nu.nl
In de provincies Noord-Holland, Flevoland en Gelderland komen momenteel zeer zware onweersbuien voor. Bij deze buien komen hagel en zware windstoten voor, lokaal valt veel neerslag. De buien trekken de komende uren verder naar het noorden. De buien zullen aan het einde van de nacht het noorden van het land verlaten.
Er bestaat een groot risico om door de bliksem getroffen te worden. Het risico op blikseminslag is vooral groot in het open veld, op of aan het water en in de buurt van hoge bomen. Het onweer gaat vaak vergezeld van veel wind en/of (zeer) zware windstoten. Ook kan er hagel voorkomen en voor schade zorgen.
Het KNMI geeft een weeralarm voor onweer uit wanneer de kans op meer dan 500 ontladingen in vijf minuten groter is dan 90 procent. Dit criterium geldt voor een gebied van minimaal 50 bij 50 kilometer.
Het KNMI geeft een weeralarm maximaal twaalf uur van tevoren uit. Dit gebeurt nadat het KNMI de relevante maatschappelijke partners heeft geconsulteerd.
Er bestaat een groot risico op omvallende bomen. Ook boomtakken, dakpannen, dakbedekking en gevelplaten kunnen loskomen en rondvliegen. Verder kunnen grote objecten omvallen zoals bouwsteigers en hijskranen.
Kwetsbare verkeersdeelnemers lopen een groot risico. Dit geldt met name voor (brom)fietsers, motorrijders, vrachtauto?s, auto?s met aanhanger en caravans. In het zomerhalfjaar geldt dit ook voor watersporters.
Het KNMI geeft een weeralarm voor windstoten uit, wanneer de kans op windstoten van meer dan 100 kilometer per uur groter is dan 90 procent. Dit criterium geldt voor een gebied van minimaal 50 bij 50 kilometer.
Het KNMI geeft een weeralarm maximaal twaalf uur van tevoren uit. Dit gebeurt nadat het KNMI de relevante maatschappelijke partners heeft geconsulteerd.
bron: knmi.nl
*edit* dit staat ook al bij de berichtgeving over het noodweer hier. mvg Debbie (moderator)
beetje rommel, flitsen niet gezien.
dude, Goes de volle laag !!
je woont in het verkeerde dorp wat dat betreft haha
ik woon deels in assen bij me ouders( vaak in het weekend) zoals nu!!!
en er is hier echt nog niets gebeurd af en toe een klein spatje regen
ik woon zelf in peelo (assen noord) zou ook eens uit me zolderraam kijken of ik wat flitsen kan zien!