A mesoscale convective complex (MCC) is a unique kind of mesoscale convective system which is defined by characteristics observed in infrared satellite imagery. They are long-lived, nocturnal in formation and commonly contain heavy rainfall, wind, hail, lightning and possibly tornadoes bron: wikipedia
Het verschil zit hem dus in wat te zien is op de satelliet beelden
Gr Marga | Gewijzigd: 10 juli 2010, 13:27 uur, door Marga
zou opzich mooi zijn laat in de avond/ nacht . Niet dat ik moet bbq maar heb nog verjaardag
ben benieuwd, we wachten af
De buienradar 24-uur vooruit begint nu het zwaarste onweer over het midden van het land te voorspellen, kan iemand mij vertellen hoe betrouwbaar deze is?
He je woont vlakbij
In Het westen zit je nu idd goed
Als ik me niet vergis is het in principe hetzelfde, alleen moet een bui aan bepaalde afmetingen voldoen om een MCC te zijn: een MCC is dus een flink stuk groter
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
De grootte van de onweersbuiencluster!
Mesoscale Convective System.
Wanneer een dergelijk systeem groot is geworden spreken meteorologen over een Mesoscale Convective System (MCS) of een Mesoscale Convective Complexes (MCC). Beide systemen zijn ontstaan uit de geclusterde buien, hebben dezelfde eigenschappen, maar verschillen toch met elkaar. Belangrijkste verschil is dat een MCC een MCS is dat aan bepaalde vereisten voor de afmetingen voldoet, op grond van satellietfoto's.
Een MCC is dus altijd groter dan een MCS>
Vliegende schotels? Ik zou haast zeggen lenticularis?
Dit heb ik kunnen vinden:
bron: hier
Wanneer een dergelijk systeem groot is geworden spreken meteorologen over een Mesoscale Convective System (MCS) of een Mesoscale Convective Complexes (MCC). Beide systemen zijn ontstaan uit de geclusterde buien, hebben dezelfde eigenschappen, maar verschillen toch met elkaar. Belangrijkste verschil is dat een MCC een MCS is dat aan bepaalde vereisten voor de afmetingen voldoet, op grond van satellietfoto's.
edit: o ik zie al dat er meerdere op gereageert hebben sorry | Gewijzigd: 10 juli 2010, 13:27 uur, door mike25
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=satradar
dat boven belgie zijn valse echo's alleen iets ten zuidoosten van vaals zitten enkele kopjes
(wat zijn de betekenissen van: mcc en msc)
mesoscale convective complex (MCC)
mesoscale convective system (MCS)
Voor uitleg: zie vorige postings
Gr Marga | Gewijzigd: 10 juli 2010, 13:30 uur, door Marga
dat moeten we hebben een mcc over het hele land
* Iedereen behandelt elkaar respectvol. Houd er rekening mee, dat er mensen met zeer uiteenlopende kennis op het forum zitten. Iedereen is welkom en iedereen mag vragen stellen, al zijn deze misschien een aantal keren eerder gesteld.
* De berichten moeten on topic blijven. Off-topic berichten worden zonder enige uitleg verwijderd.
* Het forum is geen slow-chat, hiervoor is de chat bestemd. Of een bericht een slowchat bericht is, wordt bepaald door de moderatoren. Slowchat berichten worden verwijderd.
* Vragen zoals, hoe laat krijg ik onweer? worden direct verwijderd!
* Indien iemand een voorspelling neerzet: probeer dit te onderbouwen. De overige forumgebruikers hoeven dan niet herhaaldelijk om uitleg te vragen. Vragen om uitleg worden ook verwijderd (slow chat).
* Wees niet te overheersend op het forum. Geef anderen ook de kans om iets te schrijven.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking
Hey LoL, zit er klaar voor hoor, net als mei vorig jaar,
De zwaluwen vliegen al weer laag, dus er komt zeker wat voor ons.
Hou mijn ogen vanavond open en wacht geduldig, positief af.
Ik hoop dat het onweer weg blijft tot we de vouwwagen hebben volgegooid en rondom het huis hebben opgeruimd én weer ophoudt voor we wegrijden richting La douce France.
Dus van mij mag het tussen 22.00 en 04.00 heftig tekeergaan, met veeeel donder,bliksem, regen en hagel!!