You're right. Maar ik ben gewoon enthousiast
( Mag toch )
Nou, we gaan het maar afwachten!!!!
( Mag toch )
Zeker!!
Bedoel het ook goed hoor..
Niets is zo wisselvallig als het weer
Ontopic:
By the way prachtig om te zien hoe dat complex in Frankrijk groeit at Sat24.com
Nou, we gaan het maar afwachten!!!!
stomme vraag misschien, maar wat zijn dat voor een dingen die MCS en die MCC??
ben behoorlijke leek geloof ik.
groeten marieke
Ik weet nie wie dat zei over die bui ''Trekt over de Noordzee'' Maare als hij in midden Frankrijk ligt en nog een dikke 750 kilometer moet verplaatsen kan er nog van alles gebeuren,aangezien de stroming op 50 hpa zuidelijk is komt ie recht over Nederland.
MCC zou wat wezen zeg.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ben behoorlijke leek geloof ik.
groeten marieke
Een MCS heeft vanuit de satelliet gezien een ovaalvorm. Een dergelijk systeem kan 100.000 vierkante kilometer beslaan (ruim 300 bij 300 kilometer groot) en wordt meegevoerd met de heersende wind tussen 3 en 6 kilometer hoogte. Een Mesoscale Convective Complexes (MCC) is een MCS waar de grootte van de wolkenkap aan bepaalde afmetingen moet voldoen. Een MCC is altijd groter dan een MCS.
Bron: Jan van Ooijen
Het zijn geclusterde onweersbuien. | Gewijzigd: 10 juli 2010, 08:49 uur, door arjanbruggink
Bron: Jan van Ooijen
Het zijn geclusterde onweersbuien.
dank jullie wel.
Ik weet nie wie dat zei over die bui ''Trekt over de Noordzee'' Maare als hij in midden Frankrijk ligt en nog een dikke 750 kilometer moet verplaatsen kan er nog van alles gebeuren,aangezien de stroming op 50 hpa zuidelijk is komt ie recht over Nederland.
MCC zou wat wezen zeg.
Complex Frankrijk blijft groeien
* Iedereen behandelt elkaar respectvol. Houd er rekening mee, dat er mensen met zeer uiteenlopende kennis op het forum zitten. Iedereen is welkom en iedereen mag vragen stellen, al zijn deze misschien een aantal keren eerder gesteld.
* De berichten moeten on topic blijven. Off-topic berichten worden zonder enige uitleg verwijderd.
* Het forum is geen slow-chat, hiervoor is de chat bestemd. Of een bericht een slowchat bericht is, wordt bepaald door de moderatoren. Slowchat berichten worden verwijderd.
* Vragen zoals, hoe laat krijg ik onweer? worden direct verwijderd!
* Indien iemand een voorspelling neerzet: probeer dit te onderbouwen. De overige forumgebruikers hoeven dan niet herhaaldelijk om uitleg te vragen. Vragen om uitleg worden ook verwijderd (slow chat).
* Wees niet te overheersend op het forum. Geef anderen ook de kans om iets te schrijven.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking
Op naar een mooie onweersdag smile.gif!
Marga
Admin.
Level 1 and 2 were issued for N France, Belgium, Luxembourg, Netherlands and W Germany for large hail, excessive precipitation and severe wind gusts.
Vertaald voor wie geen Engels kan (kan toch?:))
Level 1 en 2 zijn uitgegeven voor Noord-Frankrijk , België, Luxemburg, Nederland en West-Duitsland voor grote hagelstenen, veel neerslag en hevige windstoten.
:D