Nee hoor lees de tekst maar eens goed
Edit: Wat een gepruts zeg bij KNMI, zit je voor vandaag te kijken krijg je info voor morgen :s
hey pietjezeur,
vooralsnog staan de kaarten er goed voor,vooral maandag in deze omgeving..dus chill..voor vandaag kan er lokaal wat vallen maar het zwaardere onweer staat er pas voor zondag/maandag met een beginsel op zaterdag...ff goed lezen
leuk weekend onweer voetbal......
Jan, ik vraag mij af, kan volgens jou de zeewind of winddraaing in die richting(zoals nu) roet in het eten gooien voor het westen van het land?
Deze vraag speelt bij meerdere mensen namelijk en hier is verder naar mijn idee niet over te vinden.
Alsa iemand anders deze kennis bezit mag je ook natuurlijk antwoorden!
fijn weekend allemaal.
volgens mij kan dit wel, zowel in de positieve als negatieve zin : in het najaar wanneer het zeewater nog behoorlijk warm is is er meer onweer aan de kusten dan in het binnenland.
Zeewind, westenwind zijn vochtiger dan landlucht, deze vochtige lucht wordt verwamt, stijgt op en er onstaan worden die dan opzich kunnen uitgroeien tot buien. zeewind is meestal ook kouder dus ...
het is niet alleen deze factor die onweer zal leveren: hoe koud zijn de bovenluchten, de vochtigheid,...
Ja zo zie ik het ook.
Vanmiddag stond er voor vrijdag nog wel een bliksempje bij.
http://meteoalarm.eu/index3.php?area=NL015...day=0&lang= | Gewijzigd: 9 juli 2010, 17:38 uur, door Ramon Oost
Edit: Wat een gepruts zeg bij KNMI, zit je voor vandaag te kijken krijg je info voor morgen :s
Ja het is vaag, ze bedoelen volgens mij WEL voor vandaag lol maar als je klikt staat de tekst van zaterdag erbij ... ze hebben last van zonnesteek daar ofzo Hoe dan ook, met of zonder kaartjes ik ben benieuwd wat er eventueel vandaag komen gaat. En alles wat vandaag niet is, komt morgen/zo/ma wel. (en daarna trouwens ook gewoon weer warm, met kansen neem ik aan, maar goed nu draaf ik door)
http://meteoalarm.eu/index3.php?area=NL015...day=0&lang=
ze hebben last van de warmte
meschien doen ze het express haha zodat we verrast worden. trouwens hebben jullie ook een probleem met de eu buienradar van meteox??
Iedergeval denk ik dan dat we nog kans hebben tot 21, 22 uur ofzo
vooralsnog staan de kaarten er goed voor,vooral maandag in deze omgeving..dus chill..voor vandaag kan er lokaal wat vallen maar het zwaardere onweer staat er pas voor zondag/maandag met een beginsel op zaterdag...ff goed lezen
inderdaad als je de kaarten van zondag en maandag erbij haalt is het duidelijk beter dan vandaag en morgen
dus wacht gewoon geduldig af
Kan misschien te maken hebben met luchtdrukverschil?? dat soort dingen zijn voor mij ook nog een raadsel, ik krijg altijd hoofdpijn en word misselijk als er zwaar weer aankomt