Of daar een reden voor is durf ik je niet te vertellen, vond wel toen ik nog in friesland woonde dat het onweer wat ik meegemaakt heb
vaak in de avond en nacht was
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
vaak in de avond en nacht was
VOlgends mij is dat toch omdat MCS s'nachts aan kracht winnen..correct me if i am wrong
Zondag neemt de warmte waarschijnlijk wat af. Later op de dag nadert wederom een ‘thermische storing’: in de rug gesteund door een hoogtetrog annex koufront. Daardoor in de middag opnieuw kans op onweersbuien. Of de buien tijdens de avonduren eventuele festiviteiten gaan verstoren, is nu nog niet duidelijk.
@jan visser
Nou al heb je een t shirt aan het is hier gewoon een sauna buiten.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
NEERSLAG:
Hir06 doet het nu iets rustiger aan dan in de vorige run, conform EC00: vanavond en vannacht ook nog enkele buien aan de westflank van de thetaw-rug, naar DL wegtrekkend. De convectie zal waarschijnlijk niet erg zwaar zijn, daar het gebied met de hoogste CAPE ten zuidoosten van ons land naar Duitsland trekt. Zaterdag overdag lange tijd meest droog vooral in de avond opnieuw kans op buien, aanvankelijk geisoleerd, richting de nacht met toename van de schering kans op clustering. Goed in de gaten houden! De diverse modeluitvoer komen elke keer met wat andere locatie van de maxima, maar de potentie voor wat zwaarder onweer neemt vanaf zaterdagavond toe. Er is duidelijk meer convergentie onderin ook op hoogte komt er wat meer forcering (zwakke PVA). Met name in de zuidoostelijke helft met CAPE van ruim 2000 kans op hagel! Kans op meer dan 200 ontladigen neemt zaterdagavond sterk toe, komt op 40-50% in de het midden en oosten, in het westen westen wat minder.
ik denk dit ook, het zal opnieuw een randgeval worden.
we zullen zien, een kleine wijziging en we hebben toch geluk.
Citaat van keesu, vrijdag 9 juli 2010, 13:08 uur Hier een stukje guidance van KNMI van 12:19 vandaag inzake neerslag...
NEERSLAG:
Hir06 doet het nu iets rustiger aan dan in de vorige run, conform EC00: vanavond en vannacht ook nog enkele buien aan de westflank van de thetaw-rug, naar DL wegtrekkend. De convectie zal waarschijnlijk niet erg zwaar zijn, daar het gebied met de hoogste CAPE ten zuidoosten van ons land naar Duitsland trekt. Zaterdag overdag lange tijd meest droog vooral in de avond opnieuw kans op buien, aanvankelijk geisoleerd, richting de nacht met toename van de schering kans op clustering. Goed in de gaten houden! De diverse modeluitvoer komen elke keer met wat andere locatie van de maxima, maar de potentie voor wat zwaarder onweer neemt vanaf zaterdagavond toe. Er is duidelijk meer convergentie onderin ook op hoogte komt er wat meer forcering (zwakke PVA). Met name in de zuidoostelijke helft met CAPE van ruim 2000 kans op hagel! Kans op meer dan 200 ontladigen neemt zaterdagavond sterk toe, komt op 40-50% in de het midden en oosten, in het westen westen wat minder.