Kun je dat onderbouwen die zware onweerscomplexen en windvlagen van 7BFT? En waarom in BFT, en niet in Km/u?
zondag tv buiten
oranje kijken
naar boven kijken
plu opsteken
en een ijzer hekwerk om je heen (die kooi van weet ik niet meer)
nederland die wint??
daarna voor iedereen een leuk toetje onweer!!
of tijdens de wedstrijd?
groeten marieke
Klopt, weerfan. 15 UTC is dan ook 17 uur, n.m.m. de perfecte tijd voor het onstaat van buien. | Gewijzigd: 8 juli 2010, 17:30 uur, door Anthony
En waarom maar 7Bft? Is niet veel of zo en al helemaal niet voor windvlagen.. Beetje aparte post al zeg ik het zelf.
Daarom ben ik ook benieuwd of "2000" dat kan onderbouwen, of dat het zomaar een gok is.
Jan, trek het je allemaal niet aan je bent een topper!
Vergeet NOOIT dat er heel veel mensen lezen, en al lang, die niet om niks gaan lopen posten maar jouw bijdragen en inzet op de voet volgen en ZEER waarderen! Het is gewoon heel lastig om die waardering terug te geven, te laten weten zonder aldoor in dit soort posts te vervallen Blijven de ergerlijke posts natuurlijk nog...misschien toch 'ns met de hardere modzeis er doorheen anders...?
Ik volg de verwachtingen hier weer op de voet, en kijk reikhalzend naar dé dag(en) uit. Zonder J.v.O-O zat ik als halve leek in het duister te tasten! Op naar een spetterend eind van dit vieze weer!
NU.nl/ANP faalt overigens ook weer, want het KNMI heeft helemaal geen hogere code dan geel voor hoge temperaturen. Oranje en rood bestaan alleen voor wind, regen, onweer en gladheid. Slecht zicht, hitte, en wind- en waterhozen gaan niet verder dan geel.
Strikt genomen klopt het wel wat er staat want geel is de op twee na hoogste fase van weeralarmen.
Er staat niet dat het om de twee na hoogste fase voor hittealarm geldt.
Er zijn nog codes oranje/rood maar deze gelden in NEDERLAND niet voor extreme hitte.
In Duitsland bijvoorbeeld bestaat er wel een code oranje.
Erg verwarrend wel omdat het KNMI zegt de codes van Meteoalarm.eu te gebruiken.
Dat doen ze dus niet.
Ben erg benieuwd voor de zondag,
Een convergentielijn en waarschijnlijk naar mijn idee een windsprong daar achter.
Hoop dat de lijn niet alle energie voor het westen weghaald gebeurd mij te vaak, dan zal het koufont erg actief moeten zijn.......
We zullen zien de losse buien kunnen ook bijzonder heftig zijn.
Kritiek moet je ook kunnen nemen als je het zelf ook geeft.. Anders beschouw je de doemdenkers toch gewoon als kwats.. Vrij simpel lijkt me, druk maken heeft toch geen zin.. hahaha
Ook later in de week buienkansen. Het blijft tijdens de eerste helft van volgende week naar alle waarschijnlijkheid nog wel zomers warm ofwel maxima boven 25 graden.
@jan visser
Ik volg de verwachtingen hier weer op de voet, en kijk reikhalzend naar dé dag(en) uit. Zonder J.v.O-O zat ik als halve leek in het duister te tasten! Op naar een spetterend eind van dit vieze weer!
En zo is het!!!!!!
EDIT: Maandag inderdaad duidelijke afzwakking ja....
| Gewijzigd: 8 juli 2010, 19:12 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography