verdorie heeft die gekke octopus dus toch gelijk gehad... ben nu wel benieuwd wat hij over de finale zegt...
toch denk ik nog steeds dat nederland Wereldkampioen word.. misschien gaan we door het spel van de Spanjaarden wel nog beter spelen en ziet het er ook nog eens mooier uit... zo lang ze hun eigen spel maar spelen en niet teveel meegaan met de Spanjaarden... net zoals ze tegen de Brazilianen hebben gespeeld dus... eigen ding doen en je niet gek laten maken!!!!
en waarom straat ie er nou 2 keer nadat ik hem wilde editten??? | Gewijzigd: 8 juli 2010, 09:55 uur, door anirnith
De Duitse inktvis die voorspelde dat Duitsland van Spanje ging verliezen, heeft gelijk gekregen.
![](http://www.blikopnieuws.nl/media/foto/middle/20100707_7905742.jpg)
Foto: fbfDinsdag voorspelde inktvis Paul, via een twee voederbakjes in zijn aquarium dat Duitsland niet in de finale zou komen tot grote schrik van de Duitse voetbalfans.
Bij onze Oosterburen is Paul inmiddels uitgegroeid tot een waar orakel. Eerder wist de inktvis, volgens zijn verzorgers, de EK in 2008 voor zo’n 70% goed te voorspellen.
Ook dit WK lijkt Paul keer op keer het zesde zintuig goed te gebruiken. Het dier had zelfs een honderd procent-score, inclusief de Duitse nederlaag tegen Servië en nu ook Spanje.
Nederlandse bijgelovigen kunnen tijdens de finale Nederland tegen Spanje in iedergeval rustig achterover gaan zitten. De voorspellende Duitse octopus Paul heeft namelijk opnieuw gesproken: Nederland wordt Wereldkampioen.
bron: Blikopnieuws.nl | Gewijzigd: 8 juli 2010, 10:20 uur, door gerard van den brink
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
In de omschakeling de bal direct naar Robben of Sneijder...
Ik denk 2-0 voor Nederland
2 counters, 2 goals
Ik kom zaterdag nog wel met een uitgebreide strijdplan LOL | Gewijzigd: 9 juli 2010, 10:13 uur, door Rayo
In de omschakeling de bal direct naar Robben of Sneijder...
Ik denk 2-0 voor Nederland
2 counters, 2 goals
Ik kom zaterdag nog wel met een uitgebreide strijdplan LOL
Dat dacht Duitsland ook. Die zijn maar tot 1 counter gekomen(kroos). Ook de Duitsers verzopen op het middenveld. Zij moesten daardoor teveel leunen op hun laatste linie, wat je uiteindelijk verliest. Nederland mag hun 2 beste voetballers en spelverdelers niet aan voetballen toe laten komen. Dan maak je een kans. Anders ga je erop net als die Duitsers.
Als NL geen vat krijgt op hun spel kan het wel eens erg moeilijk worden.
En Spanje staat ook niet voor niets in de finale, voetballen kunnen ze wel
Al met al een leuk voetbalavondje en trouwens, het is al heel erg knap dat NL zover gekomen is deze keer.
ALS ze verliezen, verliezen ze met eer. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit.
En van die inktvis moeten ze een lekker gerechtje maken, zijn die Spanjaarden toch zo dol op?
Octopaul kiest gedecideerd voor Spanje. FOTO ADUPDATE OBERHAUSEN - Octopus Paul weet het zeker: Spanje wordt wereldkampioen voetbal. Het onderwaterdier, dat eerder álle wedstrijden op het WK voetbal van Duitsland goed voorspelde, liet in het aquarium van Sea Life in Oberbausen de mossel in het bakje met de Nederlandse vlag links liggen en at de 'Spaanse' mossel op.
De octopus wist eerder al dat Duitsland in de groepsfase van Australië en Ghana zou winnen, maar dat Servië te sterk zou zijn voor 'Die Mannschaft'. Ook voorspelde hij overwinningen van de mannen van Joachim Löw op Engeland en Argentinië, maar een nederlaag tegen Spanje in de halve finale. Alles kwam uit.
Voor het voorspellen van de finale was de 'troostfinale' tussen Duitsland en Uruguay aan de beurt. Na tien minuten twijfelen koos Paul uiteindelijk voor de mossel van Duitsland.
Troost één: Paul zat er bij EK-finale naast
Twee jaar geleden bij het Europees kampioenschap voorspelde Paul alle wedstrijden goed op één na: de finale. Misschien pakt Pauls keuze van vandaag dus juist gunstig uit voor Nederland.
Zondagavond, tussen tien en twaalf, moet in het Soccer City Stadium (Johannesburg) duidelijk worden of Paul echt een orakel is.
Troost twee: Pauline voorspelt Oranje
Daarnaast kunnen Oranje-fans hun troost halen uit het feit dat octopus Pauline, die in SeaLife in Scheveningen woont, in tegensstelling tot Paul vanochtend voor Nederland heeft gekozen.
Ze aarzelde geen moment en stevende af op het potje mosselen met de Nederlandse vlag, aldus een woordvoerster van het zeedierencentrum. Pauline negeerde het potje mosselen met de Spaanse vlag volledig.
Troost drie: Ook Parkiet Mani denkt Nederland
De parkiet van de Singaporese waarzegger Muniyappan koos het papiertje met de Nederlandse vlag. Het 13-jarige diertje, die Muiyappan al vijf jaar helpt bij zijn werkzaamheden, voorspelde volgens zijn eigenaar alle kwartfinales al goed en had ook de zege van Spanje op Duitsland voorzien. (RED)
bron AD.nl | Gewijzigd: 9 juli 2010, 13:19 uur, door gerard van den brink
zijn allemaal media hypes; voor hetzelfde geld wint nederland de finale! | Gewijzigd: 9 juli 2010, 14:47 uur, door jones