mijn vraag is: hoe komt het dat de bliksem diverse kleuren kan aannemen? mijn idee was al:tijd iets in de trend van de temperatuur van het ontla&dingskanaal, net zoals bij een vlam...
-Paarse bliksems bij de "cumulonimbus pracipitatio", of simpel gezegd buienwolk, betekent veel regen.
-Blauwe bliksems treden op in hagel/sneeuwbuien
-Oranje bliksems komt voor in een stoffige atmosfeer
Een beetje offtopic, maar ik vraag me al jaren af of ik het ooit in Oostenrijk gedroomd heb: ik zag een brede bliksem die in 'scherfjes' uit elkaar knalde... ik weet vrijwel zeker dat ik het écht gezien heb, of ben ik toch echt gek? Iemand bekend met zo'n fenomeen? | Gewijzigd: 5 juli 2010, 21:25 uur, door Richardus
-Paarse bliksems bij de "cumulonimbus pracipitatio", of simpel gezegd buienwolk, betekent veel regen.
-Blauwe bliksems treden op in hagel/sneeuwbuien
-Oranje bliksems komt voor in een stoffige atmosfeer
Jan,ik heb wel eens groene kleur bliksem gezien...wat houdt dat dan in.
Een beetje offtopic, maar ik vraag me al jaren af of ik het ooit in Oostenrijk gedroomd heb: ik zag een brede bliksem die in 'scherfjes' uit elkaar knalde... ik weet vrijwel zeker dat ik het écht gezien heb, of ben ik toch echt gek? Iemand bekend met zo'n fenomeen?
Volgens mij kan dat wel, je hebt ook bliksems met bolletjes, na die bolletjes komt de straal pas.
Een beetje offtopic, maar ik vraag me al jaren af of ik het ooit in Oostenrijk gedroomd heb: ik zag een brede bliksem die in 'scherfjes' uit elkaar knalde... ik weet vrijwel zeker dat ik het écht gezien heb, of ben ik toch echt gek? Iemand bekend met zo'n fenomeen?
mischien, parelbliksem?
■De zeldzame Raketbliksem: je ziet geen echte bliksemflits, maar wel flitsen die langzaam achter elkaar door de lucht schieten
Tof!
Maar nee, dat was het niet. Zie het maar echt voor je als glas wat uit elkaar knalt... eerst een volledige schicht die in scherven uiteenknalt.
Maar goed, misschien dat ik dit topic nu een beetje té erg zit te kapen... Misschien een idee om hier een apart topic voor te openen
hele harde ontladingen hebben geloof ik ook nog weer iets te maken met of een bliksem posotief of negatief is. positieve ontladingen hebben een hele harde knal, zo'n leuke ramentriller , terwijl negatieve meer een langere doffe rommel hebben (als ik het me goed herinner)