Lange warme zomerdag waar ik me verbrand heb terwijl ik lekker lag te spartelen in het buitenzwembad van Dalfsen.
Tegen een uur of 4 keek ik nog eens naar de lucht die toen al heel snel van kleur veranderde en de wind langzaam wat frissere aanvoer gaf, heb ik samen met Yvonne en Jasper ( broertje van yv ) de spullen gepakt en de badmeesters gewaarschuwd voor het onheil maar daar wilden ze niets van weten gezien ze zelf buienradar hadden.
Nadat we het zwembad uitwaren zag ik ineens heel even een shelf cloud en ben toen naar binnen gesneld om te vertellen dat ze de kinderen nu echt uit het zwembad moesten halen omdat dit te gevaarlijk werd.
Toen kreeg ik de melding: "Meneer als we flitsen zien halen we de mensen uit het water" waarop ik weg liep en een opmerking tegen hun maakte; dan is het al te laat! sukkel! ik heb jullie gewaarschuwd.
Onderweg naar huis merkte je dat het onheil heel dichtbij kwam, de frisse wind stak nog een beetje op, vogels waren muis stil en we waren nog niet binnen en de eerste flinke knal golfde door het huis.
Ik wilde nog weg om fotos te maken maar dat ging dus niet want de regen kwam er ook meteen overheen.
Helaas kon ik niets opnemen omdat de onweersbui van korte duur was maar heb wel nog wat fotos gemaakt.
De lucht bleef wel een hele lange tijd onstabiel, maar heb er niet veel van kunnen zien omdat Yvonne (yv_91 op onweer-online) jarig was en haar verjaardag vierde.
Veel plezier met de foto's.
(fotos zijn NIET bewerkt, alleen aangepast kwa size)
GraphicNizor,
Team Gods Of Thunder | Gewijzigd: 4 juli 2010, 21:03 uur, door GraphicNizor
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Foto's wel spectaculair en bizar hoe 'zwart' de lucht kan worden als uit niets
heeft ook wel even geduurd, werd niet ineens donker, maar wel zo dat je dacht uhm, misschien maar eens haast maken om de ramen eens dicht te doen. lol
heb die bui mee gemaakt kwam met bakken regen uit de lucht.
en een paar mooi je klappen onweer.
maar 7 klm veder op in lemelerveld.
is alleen en beetje regen gevallen om die tijt veder geen onweer.
veder zijn het mooi je fotyos die je gemaakt heb
Jullie hebben mooiere luchten gehad in Dalfsen-city dan hier in Zwolle, hier was het grauw en grijs, was het vastleggen niet waard
Groet Henk.
Dat is mooi klote henk55,was het echt zo saai daar dan? want de rode bol ging over zwolle en naast dalfsen.
Dus had wel verwacht dat t in zwolle flink zou beuken.
zeg henk, waarom gaan we niet eens een keertje met zijn 2en op pad lijkt me best wel lachen | Gewijzigd: 4 juli 2010, 23:05 uur, door GraphicNizor