Beetje onzin is dat: Een MCS is een onweer met een enorme omvang. Die kan soms een diameter hebben van enkele honderden kilometers. Anders dan gewone onweders worden deze gevoed door de nacht. Een gewoon onweer heeft na het ondergaan van de zon eerder de neiging om te gaan inzakken, maar het MCS wint dan net aan kracht. Een MCS brengt vaak veel neerslag met zich mee en kan dus een hele nacht doorgaan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
klopt ze zeiden dat het hier 22 graden werd is nu al 24 graden
Tegen de tijd dat de Tour de France officieel van start gaat, is het in Rotterdam ongeveer 25 graden. Het is verder wisselend bewolkt en er kunnen forse buien over de stad trekken. Deze buien bevinden zich op dit moment boven Noord-Frankrijk en bereiken de Nederlandse grens tussen 13.00 en 14.00 uur. Zo'n 1,5 uur later trekken ze over Rotterdam heen, ten minste, zo is mijn verwachting nu. Het zijn forse buien met kans op onweer en hagel. Verre van ideaal dus.
Ik ben benieuwd wat deze dag gaat brengen
@ thunderfreak: vbermeld even in je profiel waar je vandaan komt, dan snapt de rest ook waar bij jou de temp. stijgt
Hier idd ook 26.8 vol uit de zon
Ow er is geen zon | Gewijzigd: 3 juli 2010, 11:12 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Van dat gebied dat nu nog boven Frankrijk zit heb ik voor het midden van het land weinig verwachtingen.
Maar gezien de voorspellingen denk ik (als leek!) dat er vanmiddag/vanavond nog wel het één en ander tot ontwikkeling gaat komen.
In ieder geval leuk om te volgen hier, het is toch te warm om op te staan
zijn dat die hevige buien die rond 14.30 hier zullen zijn??
anders zet ik mijn paard even binnen....
vermoedelijk wel
daar achter schijnt ook het 1 en ander te ontstaan!
wordt nog spannend!
Mijn eerste bericht als nieuweling en direct in prijzen gevallen.
Ik heb gisteravond de hele avond zitten wachten. Er kwam wat aan, alle dieren waren onrustig. Rond een uur of elf enorme weerlichten op zee (Den Helder) en wat gerommel. Rond middernacht een plensbui maar het onweer zat nog op zee.
Toen het rond half één rustiger werd ben ik slaap gevallen...... Helaas heb ik het grootste deel van het feest gemist.
Ik had wel verwacht dat mijn hond zou reageren als het heftig zou worden maar die sliep ook door. Ze is niet echt bang maar zoekt meer bescherming. Ze was in mijn armen in slaap gevallen dus weinig noodzaak om het onweer te melden.
Van horen zeggen vernomen dat het tot zeker twee uur heel onrustig is geweest.
Hopelijk komt er vandaag nog wat.
Moderator commentaar
Welkom op onweer-online | Gewijzigd: 3 juli 2010, 11:25 uur, door Marga
Mijn eerste bericht als nieuweling en direct in prijzen gevallen.
Ik heb gisteravond de hele avond zitten wachten. Er kwam wat aan, alle dieren waren onrustig. Rond een uur of elf enorme weerlichten op zee (Den Helder) en wat gerommel. Rond middernacht een plensbui maar het onweer zat nog op zee.
Toen het rond half één rustiger werd ben ik slaap gevallen...... Helaas heb ik het grootste deel van het feest gemist.
Ik had wel verwacht dat mijn hond zou reageren als het heftig zou worden maar die sliep ook door. Ze is niet echt bang maar zoekt meer bescherming. Ze was in mijn armen in slaap gevallen dus weinig noodzaak om het onweer te melden.
Van horen zeggen vernomen dat het tot zeker twee uur heel onrustig is geweest.
Hopelijk komt er vandaag nog wat.
Ok bericht hier van iemand dat er in Breda wat gevallen is,maar ik woon er precies tussenin maar de straat is nog zo droog als dat de straat droog werd paar weken terug haha!
Welkom
| Gewijzigd: 3 juli 2010, 11:26 uur, door m.reenalda
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.