Weet ik, maar ik woon in Breukelen (Utrecht)
Mijn visie dit moment is dat het ten oosten van breda utrecht almere leeuwarden morgen en zaterdag interessant kan worden.
De zeewind zal voor verkoeling in de kust provincies aan zorgen met de bekende gevolgen van dien, en zaterdag is er geheel geen voeding meer naar mijn idee in het westen.
Enkele voorbeelden:
In de westelijke helft draait de wind naar west en zorgt voor enige verkoeling.(bron buienradar.nl)
In de middag steekt een westelijke wind op die de hitte in de kustprovincies iets tempert (weer.nl)
In de middag in de kustprovincies temperatuurdaling als gevolg van zeewindcirculatie (knmi.nl)
En dan volgt zaterdag een koufront die in het oosten nog gevoed kan worden(30+) maar het westen zal de 25 graden niet meer gaan halen.
Ook denk ik dat de buienclusters van morgen meer oostelijk zullen zijn vanwege de zeewind en door de stijging van de warme lucht landinwaarts hierdoor.
Deze mening puur uit ervaring in deze situaties, (woon in de buurt van rotterdam en gebeurt mij hier te vaak!) maar het is nooit uitgesloten dat het wel westelijke voor gaat komen natuurlijk.
Houd het bij wat regen of een enkele bui in het westen tot zwaardere ten oosten van de genoemde lijn met nadruk op de zaterdag!.
fijn weekend!
thnx jan..sta paraat dan als ik wat zie ga ik erop uit
Mijn visie dit moment is dat het ten oosten van breda utrecht almere leeuwarden morgen en zaterdag interessant kan worden.
In de middag in de kustprovincies temperatuurdaling als gevolg van zeewindcirculatie (knmi.nl)
fijn weekend!
denk dat je knmi moet aanhouden...en dat de hitte iets getempert wordt...ik zie het vooralsnog spannend in,kaarten staan er mooi voor
Ik woon in Rotterdam en uit ervaring weet ik dat het hier allemaal wel los zal lopen en dat het niets zal worden. Zo gaat het tenminste bijna altijd maar hoop is er altijd.
Ab
ssssssst! verpest het moment nou niet
Marcel
Het KNMI snapt het al jaren, vorig jaar mei gaven ze ook niets aan. Pas een paar uur van te voren kwamen ze met waarschuwingen
T is toch erg er gaan zaterdag veel mensen op pad ala de tour de france die komen dan op de terugweg waarschijnlijk vast te zitten.
WEl ik weet het wel ik duik onder
Ik wil dit weekend naar Z-W Friesland rijden vanuit de Randstad, met een baby aan boord. Vrijdag overdag leek me vanwege de hitte géén optie, maar in een helse bui terechtkomen kan ook niet echt op mijn juichende instemming rekenen.
Wat moet ik nou verwachten in Friesland en in de Randstad wanneer, de komende twee dagen?
Voornl kans op onweer in de Randstad op vrijdagavond, en oppassen voor supercellen en tornado's (godbetere) op zaterdaq in het noorden? Of is het anders?
Dank dank dank alvast voor jullie toelichting!
TD