Vanavond om een uur of half twaalf bijvoorbeeld is ze duidelijk zichtbaar als een felle stip vanuit het zuidwesten naar het oosten.
Kijk hier: http://www.n2yo.com/passes/?s=25544 voor de andere 'passes'. Klik in de tabel steeds op 'draw' om haar baan te zien.
Wie maakt er even foto's?
wel een interessant linkje gevonden:
http://www.spaceweather.com/flybys/state.php?country=NL
eventjes provincie en plaats kiezen en je krijgt voor de komende 10 dagen de flybyes te zien.
Heb nog niet kunnen controleren of dat het helemaal klopt .
EDIT:
voorbeeldje van vandaag (let maar niet op de streepjes, maar zo lijkt het nog een beetje op een tabel...)
Satellite _______ Rise time _______ Direction to look ____ Transit time ____ Max elevation ___ Magnitude
UARS ________ 00:02:15 am ____ WNW ____________ 00:04:34 ______ 29° ____________ 1.8 (visible)
ISS __________ 00:42:13 am ____ WSW ____________ 00:44:38 ______ 61° ____________ -3.7 (very bright) | Gewijzigd: 25 juni 2010, 23:19 uur, door traumaheli
[hè ik mag geen foto's meer uploaden.. vreemd]
Overigens voor mensen die een mooie maan willen zien.. is nu ook erg mooi aan het opkomen.
EDIT:
Doen we het maar ff zo:
;).
Edit Daniël:
tnx Mark, kun jij toevallig vertellen hoe het kan dat ik de foto's niet kon uploaden? Normaal kan ik bijlagen toevoegen maar dat kon nu niet...
vandaar dat ik ze even op TP had gezet (had al een resize uitgevoerd, toen geupload, dus had ff geen zin om opnieuw resize te doen en dan opnieuw te uploaden.
Mocht uploaden volgende keer weer niet kunnen, zal ik proberen te onthouden dat ik de pics naar 800 0f 1024 zet | Gewijzigd: 26 juni 2010, 01:09 uur, door traumaheli
Ik zal vanavond met mijn camera naar het strand gaan en eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten.
Volgens een van de sites komt hij aankomende nacht 3 keer over tussen middernacht en 3 uur dus dat wordt brood meenemen
hoe weet ik dus precies dat het het iss is en geen vliegtuig?
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
Hij komt zo weer over als het goed is
Edit 0:55 uur:
Hij kwam weer over, deze keer nog feller, heb helaas geen goede foto's kunnen maken. | Gewijzigd: 29 juni 2010, 01:00 uur, door TribalGFX